لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۳

توقف استقلال و پرسپولیس در هفته چهاردهم لیگ برتر


در شروع هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس هم استقلال تهران با ملوان در بندر انزلی و هم پرسپوليس با صبای قم در تهران، دو بر دو مساوی کردند.


در دو مسابقه ای که دو تيم پر هواخواه فوتبال ايران در روز پنجشنبه شانزدهم آبان آنجام دادند هشت گل ميان استقلال وپرسپوليس و حريفانشان به تساوی تقسيم شد. پس از اين دو مسابقه تماشايی، ساير مسابقه های اين هفته در روز بعد انجام شد.


در انزلی استقلال گل تساوی بخش را در دقيقه سوم وقت تلف شده وارد دروازه ملوان کرد تا در يک مسابقه پرتحرک ميزبان از يک پيروزی محروم شود.


در ورزشگاه تختی انزلی جلال رافخايی در دقيقه ۲۸ از نقطه پنالتی گلی را برای ملوان به ثمر رساند که آغازگر روزی پرگل بود. برتری ملوانی ها تنها چهار دقيقه دوام داشت و ارسال توپ جان واريو از چپ و ضربه سر سياوش اکبر پور گل تساوی بخش را برای استقلال در پی داشت.


تعويض محمد احمدزاده به همان اندازه برای ملوانيها پرثمر بود که تعويض امير قلعه نويی برای استقلاليها. محمد نزهتی که به جای به محمدعلی اميری به زمين آمد در دقيقه ۷۷ گلی زد که به تمامی حاصل ارزشهای فردی او و سهل انگاری محض پژمان منتظری و ميثم منيعی از استقلال بود.


اين گل ملوان را تا آستانه پيروزی بر استقلال موفق در هفته های اخير پيش برد، اما در دقيقه ۳+۹۰ ضربه عليرضا عباسفرد تازه نفس استقلال را از شکست رهانيد. اين مسابقه حدود ۱۲ هزار تماشاگر داشت.


با اين تساوی استقلال با ۲۵ امتياز پيش از بازی های روز جمعه به رده‌ دوم جدول صعود کرد و ملوان هم با ۱۴ امتياز در رده‌ دوازدهم قرار گرفت.


روزهای دور از پيروزی پرسپوليس


پرسپوليس با آگاهی از توقف استقلال به پيکار صبای قم رفت و نيمه نخست را با گل عليرضا نيکبخت واحدی، برتر از حريف پشت سرگذاشت. اما تعداد کمتری تماشاگر نسبت به روزهای پرفروغ اين تيم در استادیوم حاضر شده بودند.


این تماشاگران در پايان ناراضی از ناکامی های پياپی تيم سرخپوش و خطر فاصله بيشتر از صدر نشينان ليگ برتر، با سر دادن شعار خواهان برکناری داريوش مصطفوی و بازگشت حسين کاشانی در مقام مديرعاملی باشگاه شدند.


در اين روزحدود ۴۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بودند که در پايان تنها تعداد کمی بر روی سکوها بجا مانده بودند.


مسابقه ياران افشين قطبی و فيروز کريمی از دقيقه ۱۹ داغ شد که سانتر ايوان پتروويچ از چپ و ضربه سر عليرضا واحدی، توپ درون دروازه صبا جای داد.


در نيمه دوم صبا چهره ای تهاجمی تر به خود گرفت و در دقيقه ۵۷ فريدون فضلی، گلزن خوزستانی اين تيم ضربه کرنر عادل کلاه کج را در ميان غقلت مدافعان پرسپوليس با ضربه سر به گل تساوی بخش بدل کرد.


با اين گل پرسپوليس به خود آمد و خطا روی علی کريمی در فاصله ۲۵ متری دروازه باعث شد تا نيکبخت دومين گل خود و پرسپوليس را با ضربه محکم زمينی در دقيقه ۶۶ وارد دروازه ارشاد يوسفی کند.


اما اين برتری هم ناپايدار بود و در دقيقه ۷۴ فريدون فضلی هم باز گلزن شد و با نشان دادن برتری بر پژمان نوری در داخل محوطه جريمه گل دوم خود و صبا را زد تا پرسپوليس در اين روز مصدوميت و غيبت مهدی واعظی را در دروازه اش بيشتر حس کند.


در ۱۴ دقيقه وقت باقی مانده معمولی و پنج دقيقه وقت تلف شده دو تيم بارها به گلزنی نزديک شدند که مهمترين آن در دقيقه ۸۶ بود. در اين لحظه محسن بياتی نيا در رويارويی تک به تک با عليرضا حقيقی توپ را به ديرک عمودی دروازه پرسپوليس زد تا آه از نهاد صبايی ها و به ويژه خود او بلند شود.


با اين تساوی پرسپوليس ۲۲ امتيازی شد و تا پيش از مسابقه های روز بعد در رده چهارم جدول رده بندی باقی ماند. صباباتری نيز با ۱۷ امتياز به رده نهم جدول صعود کرد.


XS
SM
MD
LG