لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۴

کنفرانس مطبوعاتی قطبی در آستانه بازی با اندونزی


افشین قطبی به صعود ایران به جام جهانی آفریقای جنوبی امیدوار است.
افشین قطبی به صعود ایران به جام جهانی آفریقای جنوبی امیدوار است.
افشين قطبی سرمربی تيم ملی فوتبال ايران روز يکشنبه در يک نشست خبری در محل آکادمی فوتبال درتهران شرکت کرد و در آستانه بازی تدارکاتی با تيم ملی اندونزی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، افشين قطبی با اشاره به حضور ۲۴ بازيکن در اردوی تيم ملی در تهران، اعلام کرد از اين تعداد ۱۸ بازيکن در ديدار با اندونزی حضور خواهند داشت. وی همچنين گفت، قصد دارد از فهرست چهل نفری بازيکنانی که به تيم ملی دعوت شده‌اند، بیست و شش نفر را با خود به اردوی چين ببرد.

تيم ملی فوتبال ايران جهت آمادگی برای بازی سرنوشت ساز خود با کره شمالی روز چهارشنبه اين هفته راهی چين می‌شود و در اين کشور اردو می‌زند.

افشين قطبی با اشاره به بازی با کره شمالی تاکيد کرد که «نبايد اين بازی را بيش از اندازه حساس کرد.»

سرمربی تيم ملی معتقد است که ايران برای صعود به جام جهانی حداقل به شش امتياز از سه ديدار باقی مانده خود نيازمند است. آقای قطبی درباره ديدار دوم ايران با تيم بدون اميد امارات در تهران گفت: «نبايد ديدار با امارات را هم آسان در نظر بگيريم. بازيکنان ايرانی وقتی پشت‌شان به ديوار است و در وضعيت سختی قرار گرفته‌اند، بهترين کيفيت را نشان می‌دهند، ولی وقتی يک بازی حساسيت کمتری دارد ذهن ما ايرانی‌ها به لحاظ مغزی تنبل می‌شود.»

قطبی همچنين قول داد تيم ملی در صورت جلو افتادن از حريفان، مانند بازی با عربستان سعودی به بازی تدافعی روی نياورد و به فکر زدن گل‌های بعدی باشد.

سرمربی تيم ملی در نشست خبری روز يکشنبه خود بارها از مقام‌های فدراسيون فوتبال ايران و ساير همکاران خود در تيم تشکر کرد و از امکانات در اختيار تيم ملی نيز ابراز رضايت کرد.

افشين قطبی از محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهوری ايران نیز به دلیل آنکه « اجازه داد از هواپيمای شخصی‌اش برای بازگشت از کره شمالی استفاده کنيم»، تشکر کرد.

کناره‌گيری باقری از تيم ملی

پس از آن که در رسانه‌های خبری ايران اخباری در باره احتمال کناره‌گيری کريم باقری از تيم ملی فوتبال ايران منتشر شده بود، افشين قطبی ضمن تاييد غايب بودن باقری در سه ديدار باقی‌مانده در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی علت جدا شدن باقری از تيم ملی را مصدوميت وی اعلام کرد.

از سوی دیگر در حالی که برخی خبرگزاری‌های ايران از احتمال کناره‌گيری رحمان رضايی از تيم ملی هم خبر داده بودند، اين بازيکن در گفت و گو با ايسنا با رد اين شايعات بر حضور خود در تيم ملی تاکيد کرد.

تيم ملی فوتبال ايران روز سه شنبه در تهران يک ديدار تدارکاتی با تيم ملی اندونزی برگزار می‌کند.

در اين ميان خبرگزاری کار ايران، ايلنا، روز يکشنبه گزارش داد که مسئولان فدراسيون فوتبال ايران به «روته مولر» کمک مربی آلمانی تيم ملی در دوران سرمربی‌گری علی دايی پيشنهاد کرده‌اند، به عنوان مشاور فنی تيم ملی به فعاليت خود در فوتبال ايران ادامه دهد.

بر اساس اين گزارش «روته مولر» که همچنان با فدراسيون فوتبال قرارداد دارد، برای روشن کردن وضعيت خود به زودی به ايران سفر می‌کند. برخی گزارش‌ها نيز حاکی از آن است که چند تيم ليگ برتر ايران از جمله استقلال برای جذب وی ابراز تمايل کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG