لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۶

پنج فلسطینی در عملیات گشت ساحلی اسرائیل در آب‌های غزه کشته شدند


هشت روز پس از تنش در سواحل غزه، مقامات اسرائیلی و حماس به طور همزمان تأیید کردند که روز دوشنبه پنج فلسطینی در آب‌های ساحلی غزه در جریان عملیات شناسایی گشت ساحلی اسرائیل کشته شده‌اند.

ارتش اسرائیل این افراد را شبه نظامیانی معرفی می‌کند که تجهیزات نظامی با خود حمل می‌کردند.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل به خبرگزاری رویترز گفت که گشت ساحلی اسرائیل پس از شناسایی یک قایق و پنج سرنشین آن که لباس غواصی بر تن داشته و تجهیزات نظامی با خود حمل می‌کردند، این قایق را مورد هدف قرار داده و نابود کرد.

با این حال این سخنگوی ارتش اسرائیل به هدف گشت ساحلی اسرائیل از شلیک غواصان اشاره‌ای نکرد.

منابع امنیتی حماس نیز تأیید کردند که جسد چهار نفر از سرنشینان قایق را پیدا کرده اما نفر پنجم که احتمال می‌رود کشته شده باشد، ناپدید شده است.

آنطورکه خبرگزاری رویترز گزارش داده است حمله به نیروهای شبه نظامی فلسطینی از دریا تاکنون به ندرت صورت گرفته است.

رویترز همچنین به نقل منابع امنیتی حماس و منابع بیمارستانی گزارش کرده است که همزمان با این رویداد، در جریان حمله یک هواپیمای اسرائیلی به گروهی از شبه نظامیان فلسطینی در منطقه‌ای در شهر غزه نیز یک تن به شدت زخمی شده است.

ارتش اسرائیل می‌گوید که در سه هفته گذشته، نیروهای شبه‌نظامی در غزه بیش از ۱۰ بار به سوی نیروهای گشتی اسرائیل راکت و بمب‌های دست‌ساز پرتاب کرده‌اند.

در زمستان گذشته نیز نیروهای شبه‌نظامی در غزه تلاش کردند تا با استفاده از مین‌های ابتدایی، به کشتی‌های اسرائیلی آسیب وارد کنند.

کشته شدن این پنج فلسطینی، هشت روز پس از آن رخ می‌دهد که کماندوهای اسرائیلی با حمله به یک کشتی امداد رسان ترکیه، ۹ فعال صلح را کشتند.

این کشتی بخشی از کاروان کمک‌رسانی به غزه بود که قصد داشت محاصره نوار غزه را بشکند. روز شنبه این هفته نیز دومین تلاش برای شکستن حصر غزه با واکنش نیروی دریایی اسرائیل بدون هیچ گونه حادثه‌ای ناکام ماند.
XS
SM
MD
LG