لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۵

استقلال به سختی از سد راه‌آهن گذشت


استقلال در غیاب فرهاد مجیدی روز سختی را در برابر راه‌آهن خوش آهنگ سپری کرد، اما گل زیبای هوار ملامحمد در شروع نیمه دوم باعث پیروزی یک بر صفر آبی پوشان و حفظ فاصله با ذوب آهن شد تا استقلال همچنان رده سوم را داشته باشد.

گل دقیقه ۴۷ بازیکن عراقی در پی مانور خوب آرش برهانی و سانتر او از جناح راست و ضربه تمام کننده هوار محمد در نزدیک دیرک دوم به ثمر رسید. این گل هم باعث پیروزی استقلال شد و هم یخ بازی را آب کرد.

نیمه نخست هیچ حادثه قابل اشاره‌ای نداشت و تماشاگران کم تعداد این مسابقه نیز خود را نسبت به جریان بازی بی تفاوت نشان می دادند. اما پس از گل ملا محمد بازی به طور نسبی شکل تماشایی وپر افت و خیز تری پیدا کرد. پس از گل، بازی هماهنگ و مصمم راه‌آهنی‌ها تنها یک گلزن کم داشت.

خط میانی استقلال با بازی ثابت مجتبی جباری، ایمان مبعلی و فرزاد آشوبی تا دقیقه های پایانی نقطه قدرت تیم ضربه خورده از روز بازی با تراکتورسازی تبریز بود. اما در غیاب مجیدی مصدوم، خط دفاعی راه آهن و دروازه بان این تیم (حسن رودباریان) تنها یک بار کم آورد که همان برایشان تاوانی سنگین داشت.

تلاش‌های زردپوشان تیم باریشه تهرانی (که حالا به شکل نمادین به نام شهر ری است)، به ویژه بهادر عبدی، بارها استقلال را تا آستانه پذیرش گل تساوی بخش پیش برد که هر بار یا محمد محمدی در درون دروازه و یا بی‌دقتی در ضربه یا پاس آخر، مانع کامیابی یاران مهدی تارتار شد.

یک بار هم خطای هند محمدی در هنگام یورش به ریکاردو در بیرون محوطه جریمه از چشم داور دور ماند.

کمبود بازیکن در نیمکت ذخیره‌های استقلال باعث شد که مجیدی مصدوم برای پوشش ضعف خط حمله تیمش به گرم کردن بپردازد که گل یاران پرویز مظلومی او را از این تعویض بازداشت.

تعویض های این تیم در دقیقه‌های تلف شده بازی بود که در یک مورد امیرحسین صادقی مصدوم شد و هادی شکوری جایش را گرفت. در این دقیقه‌ها که راه آهن با تمام قوا حمله می‌کرد، محسن قهرمانی داور بازی یورگن گده، مربی آلمانی استقلال، را به دلیل اعتراض شدید از بازی اخراج کرد.

استقلال در این بازی این بازیکنان را در میدان داشت: محمد محمدی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی (کاپیتان) (از دقیقه ۱+۹۰ هادی شکوری)، حنیف عمران ‌زاده، مهدی امیرآبادی، فرزاد آشوبی، مجتبی جباری، ایمان مبعلی، هوار ملامحمد، آرش برهانی و مهدی سیدصالحی (از ۴+۹۰ آندره لوئیز).

سرمربی: پرویز مظلومی.

استقلال با این پیروزی ۵۵ امتیازی شد.

به‌ نوشته سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای محرومیت دو بازیکن تیم‌ راه‌آهن را تغییر داد.

پیش از این در پی مسابقه جنجالی پاس با راه‌آهن در همدان، چهار بازیکن تیم راه‌آهن تا اطلاع بعدی محروم شده بودند، اما با بررسی بیشتر از درگیری پایان مسابقه و پس از تحقیقات و بررسی ماجرا محرومیت حامد نور محمدی و ابوذر رحیمی به حالت تعلیق در آمد تا این دو بازیکن در برابر استقلال به میدان بروند.

محرومیت کمال کامیابی‌‌نیا و ابراهیم کریمی به‌همراه مهدی تاتار (سرمربی) و نیکجو (سرپرست) همراه با جریمه نقدی دو تیم و نتجه برتری قابل بحث یک بر صفر پاس بر راه آهن، پابرجا ماند.

پیروزی ذوب آهن ده نفره بر شهرداری تبریز

پیش از رویارویی تیم‌های استقلال و راه آهن تیم رده دومی ذوب‌آهن در اصفهان میزبان شهرداری تبریز بود که با وجود ۱۰ نفره شدن از دقیقه ۳۱، موفق شد دو بر یک پیروز شود و جایگاه خود را حفظ کند.

نیمه نخست این مسابقه که در حضور حدود ۱۰۰۰ تماشاگر انجام شد، یک بر صفر به سود ذوب‌آهن به پایان رسید.

گل‌های ذوب‌‌‌‌آهن توسط مدافعان پیش تاخته به ثمر رسید: محمد حسینی در دقیقه ۴۴ و محمد صلصالی در دقیقه ۸۰. تک گل شهرداری را سعید دقیقی در دقیقه ۸۶ از روی نقطه پنالتی وارد دروازه ذوب آهن کرد.

در دقیقه ۳۱ شاهین خیری، هافبک ذوب‌آهن به دلیل خطای خطرناک با دریافت کارت قرمز مستقیم اخراج شد.

در پایان بازی منصور ابراهیم‌زاده از کمبود بازیکن شکایت داشت و حمید درخشان اعلام کرد که میثم بائو را تیم شهرداری بیرون کرده است.

یاران منصور ابراهیم‌زاده با این پیروزی ۵۶ امتیازی شده و منتظر مسابقه روز بعد سپاهان پیشتاز در خانه تراکتورسازی تبریز هستند. شهرداری با همان ۳۲ امتیاز در رده دوازدهم باقی ماند.

در میان هفت مسابقه روز جمعه یک بازی حساس بین تراکتورسازی با سپاهان در تبریز انجام می‌شود و دیگری بین پرسپولیس و استیل آذین.
XS
SM
MD
LG