لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۴۵

بشار اسد: حمایت‌های ایران ستون اصلی نبرد ماست


بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، (سمت راست) در دیدار با علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی
بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، (سمت راست) در دیدار با علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی

بشار اسد، رئیس‌ جمهوری سوریه، در دیدار با سومین مقام ایرانی که طی کمتر از یک هفته به سوریه سفر کرده از نقش ایران در حمایت از رژیم سوریه علیه مخالفان تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بشار اسد روز سه‌شنبه، ۲۹ اردیبهشت، در دیدار خود با علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل، گفت: «حمایتی که ایران از مردم سوریه کرد ستون اصلی نبرد علیه تروریسم است.»

علی‌اکبر ولایتی پس از سفر به لبنان به سوریه رفت و با رئیس‌ جمهور این کشور دیدار کرد. دولت سوریه از نیروهایی که قصد براندازی رژیم بشار اسد را دارند با عنوان تروریست یاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، علی‌اکبر ولایتی نیز در دیدار با بشار اسد با ذکر این‌ که «امروز بی‌تردید سوریه در جایگاه بهتری نسبت به ابتدای بحران قرار دارد» گفت: «علی‌رغم آن که تصور می‌کردند سوریه بیش از ۳ تا ۴ هفته دوام نخواهد داشت، امروز بیش از چهار سال مقاومت کرده و روز به روز بر قدرت آن افزوده می‌شود.»

در جریان سفر آقای ولایتی به دمشق اعلام شد که ایران هم خط اعتباری خود برای سوریه را افزایش داده و هم تعدادی قرارداد همکاری با این کشور امضا کرده است.

یک روز پیش از سفر علی‌اکبر ولایتی، رستم قاسمی، رئیس کمیته توسعه روابط اقتصادی ایران، نیز به دمشق رفته‌ بود و پیش از او، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، روز ۲۴ اردیبهشت در دمشق با بشار اسد دیدار کرد.

این دیدارها پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش بشار اسد در برخی جبهه‌ها ناچار به عقب‌نشینی شده و تحت فشار قرار دارد.

از جمله خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد که گروه‌های مرتبط با القاعده و دیگر شورشیان روز سه‌شنبه موفق شدند بزرگ‌ترین پایگاه نظامی باقی‌مانده ارتش سوریه در استان ادلب را به تصرف خود درآورند.

جبهه النصره، مرتبط با القاعده، در هفته‌های اخیر بیشتر مناطق استان ادلب، در شمال غرب سوریه، را تسخیر کرده‌ است.

منطقه تدمر (پالمیرا) نیز که در شاهراه میان دمشق و حمص واقع شده با حملات نیروهای حکومت اسلامی (داعش سابق) مواجه است و روز یک‌شنبه دست‌کم ۴۰ راکت به سوی نیروهای دولتی در پالمیرا شلیک شد.

XS
SM
MD
LG