لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۳

طرح جدید اوباما برای افزایش مالیات میلیونرها


باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در حال سخنرانی در کنگره ایالات متحده.
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در حال سخنرانی در کنگره ایالات متحده.
گزارش‌ها حاکی است باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده، قصد دارد روز دوشنبه در طرح پیشنهادی خود برای کاهش کسری بودجه آمریکا بند تازه‌ای بگنجاند تا برپایه آن میزان مالیات برای میلیونرهای این کشور افزایش یابد.

در همین حال جان بینر، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، پیشاپیش اعلام کرده‌است که با این پیشنهاد باراک اوباما مخالفت خواهد کرد.

در حال حاضر نرخ مالیاتی که طبقه میلیونرها در ایالات متحده می‌پردازند به نسبت نرخ مالیاتی طبقه متوسط، پایین‌تر است.

یکی از مقام‌های کاخ سفید روز یکشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که برپایه طرح باراک اوباما میلیونرها موظف خواهند شد دست‌کم همان درصدی از درآمد خود را به مالیات اختصاص دهند که هم‌اینک از طبقه متوسط دریافت می‌شود. این مقام کاخ سفید به این خاطر که این طرح هنوز رسماً اعلام نشده نخواسته‌است نامش فاش شود.

این اقدام باراک اوباما علاوه بر افزایش ۴۴۷ میلیارد دلاری درآمدهای تازه مالیاتی خواهد بود که رئیس‌جمهور آمریکا امید دارد به وسیله آن هزینه‌های کوتاه‌مدت و کسری بودجه درازمدت دولتش را پوشش دهد.

جان بینر، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان که اکثریت حاضر در این مجلس را تشکیل می‌دهند، روز پنج‌شنبه از «کمیته اعلی» کسری بودجه در کنگره خواست تا زمینه‌ای فراهم کند که قانون جدید افزایش مالیات، اقشار درآمدی بیشتری را شامل شود.

این کمیته که در زمینه ایجاد تغییر در هزینه‌های فدرال و مالیات‌ها از اختیاراتی تقریباً نامحدود برخوردار است برای تصمیم‌گیری در این خصوص تا ۲۳ نوامبر فرصت دارد.

به نوشته «نیویورک تایمز» قانون افزایش درآمد برای میلیونرها قرار است «قانون بافِت» نام بگیرد. وارن بافت، از میلیاردرهای آمریکایی، ماه گذشته در روزنامه نیویورک تایمز نوشت که او و دوستان میلیاردرش «به اندازه کافی از سوی کنگره دوستدار میلیاردرها حمایت شده‌اند و وقت آن رسیده تا ثروتمندانی مانند او مالیات بیشتری بپردازند.»
XS
SM
MD
LG