لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۸

اوکراین: تابلوهای آلمان را پس نمی دهیم


استقلال هم اکنون به دلیل تفاضل بهتر نیسبت به ذوب آهن صدر نشین لیگ برتر ایران است. (عکس: ایسنا)
استقلال هم اکنون به دلیل تفاضل بهتر نیسبت به ذوب آهن صدر نشین لیگ برتر ایران است. (عکس: ایسنا)

مقام های يک موزه هنری در اوکراين از بازپس دادن ده ها اثر نقاشی که طی جنگ جهانی دوم توسط نيروهای شوروی سابق از آلمان به اوکراين برده شده است، سرباز زدند.


به گزارش خبرگزاری آلمان، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز شنبه گفت: «مقام های موزه سيم فروپل در جنوب اوکراین به وزارت امورخارجه آلمان اعلام کرده اند که هيچ برنامه‌ای برای پس دادن ۸۷ اثر نقاشی به آلمان ندارند.»


اين آثار نقاشی در اصل متعلق به موزه هنر«زورمونت لودويگ» در شهرآخن آلمان بوده است اما طی جنگ جهانی دوم ناپديد شده بودند. پيش از اين تصور بر اين بود که اين آثار در جریان جنگ جهانی دوم نابود شده‌اند.


اين آثار نقاشی در اصل متعلق به موزه هنر«زورمونت لودويگ »در شهرآخن آلمان بوده است که در جریان جنگ جهانی دوم ناپديد شده بودند.

اما چند توريست آلمانی بعد از ديدن تصاوير آثار مفقود شده موزه آخن در وب سايت اين موزه در سال ۲۰۰۷، عکس هايی از اين آثار را به موزه آخن فرستادند و از وجود این آثار در موزه سیم فروپل اوکراين خبردادند.


بنا به گفته این توريست‌ها يکی از این تابلوها، داخل دادگاه نورنبرگ را نشان می‌دهد و توضيح تابلو به زبان آلمانی و با آرم موزه آخن، آشکارا بر روی تابلو دیده می شود.


به گفته فيليپ بيکر ازمسئولان موزه آخن، موزه اوکراينی نمی‌تواند بيش از اين تابلوها را به نمايش بگذارد زيرا اختلاف در مورد آثار نقاشی در سطح دولت‌ها حل نشده است.


به گزارش خبرگزاری آلمان مسئولان موزه سيم فروپل گفته‌اند که قصد ندارند تابلوها را به موزه آخن بازگردانند . آنها استدلال کرده اند که در طول جنگ جهانی دوم خاک اوکراين توسط نازی‌ها و ارتش سرخ شوروی سابق بارها مورد تاخت و تاز قرار گرفته و بسياری از آثار هنری و فرهنگی آن ها نابود شده است و اين آثار تنها بخش کوچکی از این خسارت را جبران می کند.


XS
SM
MD
LG