لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۶

«فقیر اما سکسی»؛ جذابیت برلین برای هالیوود


شهردار برلین، این شهر را «فقیر اما سکسی» توصیف کرده است.
شهردار برلین، این شهر را «فقیر اما سکسی» توصیف کرده است.

روزنامه لوموند چاپ فرانسه، گزارشی در مورد گرايش فيلمسازان و ستارگان هاليوود به برلين، پايتخت آلمان منتشر کرده است.


لوموند در گزارش خود نوشته است: «براد پيت و آنجلينا جولی هشتم ماه فوريه آپارتمانی را با ۶۰۰ مترمربع مساحت در مرکز تاريخی برلين خريداری کردند؛ مکانی که می تواند کلينت ايستوود، رابرت دنيرو يا مت ديمن را از ازدحام شکارچيان عکاس رها سازد و آنها را از دنيای اطراف جدا کند.»


لوموند افزوده: «در ماه های اخير ستارگان هاليوود به پايتخت آلمان به عنوان مکان ييلاقی خود گرايش پيدا کرده اند. آنها در آنجا به ترکيبی از آرامش با زندگی فرهنگی فعالی که بر شهر حاکم است، دست می يابند.»


به نوشته لوموند، برلين نيز اين ستارگان را مدام دعوت می کند. جرج کلونی که مشتاقانه به جشنواره فيلم برلين دعوت شد، اين شهر را همچون خانه خود می داند.

پس از آن، تام کروز يا نيکول کيدمن نيز برای فيلمبرداری فيلم جديد خود به برلين آمدند. کروز اخيرا بازی خود در فيلم والکيری، به کارگردانی بريان سينگر را تمام کرد، در حالی که همسر سابقش آماده می شود تا در نقش اول فيلم The Reader ، ساخته استفن دالدری بر اساس رمان برنارد شلينک، ظاهر شود.



براد پیت و آنجلینا جولی اخیرا آپارتمانی در برلین خریده اند.

لوموند در ادامه گزارش خود افزوده: «در واقع از دو سال پيش به اين سو، استوديوهای افسانه ای فيلمسازی در بابلزبرگ، قديمی ترين مرکز فيلمسازی جهان و بزرگ ترين استوديو در آلمان، بازگشت بزرگ خود را به عرصه جهانی فيلمسازی اعلام کردند. در همين مکان بود که در سال های ۲۰ ميلادی، متروپليس، ساخته فريتس لانگ و فرشته آبی، اثر يوزف فون اشترنبرگ، فيلم های ماندگار تاريخ سينمای جهان ساخته شدند.»


کمپانی بابلزبرگ که در نزديکی برلين و در شهر پوتسدام واقع است، اعلام کرده که مخارج ساخت فيلم در استوديوهای اين کمپانی ۱۰ درصد ارزان تر از هاليوود خواهد بود.


کارل وبکن، مدير اين کمپانی معتقد است که حضور «بهترين تکنيسين های سينمای جهان» در اين استوديوها بيش از پيش تهيه کنندگان را به بابلزبرگ می کشاند.


وی می گويد: «بسياری از آنان برای استفاده از اين امکانات عجله دارند.»


به گفته کارل وبکن، قرار است در سه سال آينده، ۱۸۰ ميليون يورو از سوی دولت به صنعت سينما کمک شود.


چند چهره بودن برلين دليل ديگر حضور هاليوودی ها در اين شهر است.


کارل وبکن در گفت و گويی با مجله فرهنگی Tip در اين زمينه می گويد: «برلين با امکانات بی شمارش مکان دست نخورده و بکری برای ساختن فيلم است. در اينجا هم می توان صحنه های تاريخی ساخت و هم صحنه های کاملأ مدرن. حتی برخی از محله های شهر به روستا شبيه هستند.»


جيمز مک تيگ فيلم V for Vendetta را در اينجا ساخت و رومن پولانسکی برخی صحنه های فيلم موفق پيانو را در بابلزبرگ فيلمبرداری کرد.


اکنون رويای وبکن، حضور استيون اسپيلبرگ و ريدلی اسکات در بابلزبرگ است.


لوموند در پايان گزارش خود می نويسد: «به نظر می رسد آينده برای برلين که به قول کلاوس وورايت، شهردار برلین شهری فقير، اما سکسی است، روشن باشد. اين شهر زمينه چنين موفقيت هايی را دارد.»


XS
SM
MD
LG