لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۵

دفتر نواز شریف: ترامپ پیشنهاد داد به حل مشکلات پاکستان کمک کند


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، و نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند. در پی این تماس، دفتر شریف در بیانیه‌ای اظهار داشته ترامپ پیشنهاد داده برای حل مشکلات پاکستان، به اسلام‌آباد کمک کند.

دفتر نواز شریف در پی تماس تلفنی نخست‌وزیر پاکستان با رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، در بیانیه‌ای گفته دونالد ترامپ، شریف را «انسانی خو‌ش‌نام» توصیف کرده و گفته «شما آدم فوق‌العاده‌ای هستید» که «کارهای فوق‌العاده‌تان همه‌جا دیده می‌شود».

در عین حال در این بیانیه از پیشنهاد ترامپ برای کمکِ واشینگتن، به حل مشکلات پاکستان سخن رفته‌است.

این بیانیه به نقل از ترامپ می‌گوید «من آماده‌ام و تمایل دارم هر کمکی که شما فکر می‌کنید لازم است، برای حل مشکلات اساسی انجام دهم».

در بیانیه دفتر نخست‌وزیر پاکستان، اشاره‌ای به ماهیت این «کمک‌ها» یا «مشکلات» نشده و در عین حال این بیانیه در مورد دلیل یا دلایل ستایش ترامپ از نخست‌وزیر پاکستان نیز سخنی نگفته‌است.

رویترز می‌گوید بیانیه‌های دفتر نخست‌وزیری پاکستان در پی گفت‌وگوهای او با رهبران دیگر کشورهای جهان، معمولا آمیخته از گفته‌ها یا سخنان رهبران جهان در ستایش از نواز شریف است.

دفتر رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، در بیانیه‌ای که در مورد گفت‌وگوی تلفنی دو طرف صادر کرده، گفته است آن‌ها «گفت‌وگویی سازنده در مورد آینده روابط قوی کاری میان ایالات متحده و پاکستان داشتند».

در بخشی دیگر از بیانیه دفتر ترامپ آمده است «رئیس‌جمهوری منتخب در عین حال تاکید کرده مایل است روابطی پایدار و قوی با نخست‌وزیر شریف داشته باشد».

نخست‌وزیر پاکستان از رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا دعوت کرده از پاکستان دیدار کند. بیانیه دفتر نخست‌وزیری پاکستان به نقل از رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا آورده است «آقای ترامپ گفت بسیار علاقه‌مند است از کشوری فوق‌العاده، با مردمی فوق‌العاده، دیدار کند. لطفا به مردم پاکستان بگویید آن‌ها فوق‌العاده هستند و همه پاکستانی‌هایی که من می‌شناسم، مردمی استثنائی هستند».

شبکه خبری فاکس می‌گوید از آنجایی که دفتر ترامپ جزئیات زیادی از گفت‌وگوهای رئیس‌جمهوری منتخب و رهبران جهان منتشر نمی‌کند، رهبران خارجی «فضای زیادی برای ارائه تفسیر خود از این تماس‌های تلفنی دارند».

خبرگزاری رویترز نیز می‌گوید در حالی‌که رسانه‌ها هنوز آشنایی چندانی با سیاست‌های احتمالی ترامپ در جنوب آسیا ندارند، و در ضمن در پیوند با نوع سخنان ترامپ در مورد مسلمانان در زمان کارزار انتخاباتی او، «سخنان گرم رد و بدل شده» نشان می‌دهد روابط دو طرف احتمالا احیا خواهد شد.

XS
SM
MD
LG