لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۰

«مسابقه با روسیه استعدادهای ما را آشکار کرد»


تیم ایران در نخستین دیدار خود مغلوب روسیه شد. (عکس: ایسنا).
تیم ایران در نخستین دیدار خود مغلوب روسیه شد. (عکس: ایسنا).

تيم ملی بستکبال ايران که پس از ۶۰ سال، موفق شده است در بازی های المپيک شرکت کند، در نخستين مسابقه خود، در روز یکشنبه، با نتيجه ۷۱-۴۹ مغلوب تيم روسيه، قهرمان اروپا شد.


در آغاز وقت نخست، تيم روسيه به سرعت از ايران پيشی گرفت و نتيجه را با ثبت امتياز ۲۴ بر ۵ به سود خود خاتمه داد.


تيم ايران در وقت دوم و سوم بازی بهتری از خود نشان داد و حتی در وقت دوم موفق شد بيش از قهرمان اروپا امتياز کسب کند. ولی روسيه با برتری در وقت های اول و چهارم ، پيروز اين ديدار بود.


علی توفيق، کاپيتان سابق تيم ملی بسکتبال ايران، علی رغم شکست تيم بسکتبال ايران در مقابل روسيه به راديو فردا گفت: «بازی که بچه ها ارائه دادند روزنه اميدی برای بسکتبال ايران بود و قابليت ها و استعدادهای ما را آشکار کرد.»


وی افزود: «اين امر درست است که در وقت اول با روسيه اختلاف زيادی داشتيم ولی بايد در نظر گرفت که اين اولين باری بود که تيم بسکتبال ايران در جو جديدی که بازی های المپيک باشد، مسابقه داد.»


علی توفيق گفت که «تيم ايران در پرتاب های سه امتيازی موفق تر از روسيه عمل کرده است.»


آمار اين مسابقه نشان می دهد که روسيه موفق شده از توپ های دست رفته ايران ۱۶ امتياز کسب کند در حالی که تيم ايران هيچ امتيازی از توپ های از دست رفته روسيه بدست نياورده است. اين در واقع به دليل سيستم دفاعی بود که تيم روسيه در پيش گرفته بود.


«اختلاف واقعی امتياز بين ايران و روسيه بين هشت تا ده امتياز بوده است.»
علی توفیق، کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران

آقای توفيق در اين مورد گفت:« اگر چه این امر فاکتور اساسی در شکست وقت اول و چهارم تيم بسکتبال بود ولی بايد در چارچوبی کلی به اين موضوع نگاه کرد. به هر حال، اختلاف واقعی امتياز بين ايران و روسيه بين هشت تا ده امتياز بوده است.»


آمار پاس منجر به گل روسيه ۱۲ امتياز است، در حالی که ايران فقط از اين طريق هشت امتياز کسب کرده است.


تيم ايران در ديدار بعدی به مصاف تيم ليتوانی می رود. علی توفيق در اين مورد اين مسابقه گفت که بازی اين تيم در مرکز زمين تمرکز دارد و احتمالا ايران می تواند راحت تر از نخستين مسابقه خود بازی کند، مگر آنکه مربی ليتوانی تغيير اساسی در نحوه بازی اين تيم بوجود بياورد.


رایکو ترون، مربی تیم ملی بسکتبال ایران، در مورد احتمال صعود به دور بعد گفته است که «همه می گویند که اگر بازی را هم ببازیم مشکلی نیست، ولی به این فکر می کنند که ما می توانیم به دور دوم صعود کنیم. چیزی که تقریبا غیر ممکن است.»


به گزارش خبرگزاری ها، رايکو ترومن در طول اين ديدار، از مهدی کامرانی، صمد نيکخواه بهرامی، اوشين ساهاکيان، حامد آفاق، حامد حدادی، امير امينی، جواد داوری، سعيد داورپناه، ايمان زندی و علی دورقی استفاده کرد.


به گزارش نيمه رسمی دانشجويان ايران، ايسنا، صمد نيکخواه بهرامی با کسب ۱۶ امتياز، امتيازآورترين بازيکن تيم ايران بود و روبرت مولدن ، از تيم روسيه با کسب ۱۹ امتياز، امتيازآورترين بازيکن نخستين ديدار بسکتبال بيست و نهمين دوره بازی های المپيک شد.


XS
SM
MD
LG