لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۸

شکست «مایکروسافت» برای تبلیغ از طریق وبلاگ ها


وبلاگ نویسان با برگزاری کنفرانس های متعدد و بین المللی موفق به راه اندازی پروژه ها و ایجاد نهادهایی شدند که می توانند به سرعت موضوعی را در سطح وبلاگ های جهان منتشر کنند.
وبلاگ نویسان با برگزاری کنفرانس های متعدد و بین المللی موفق به راه اندازی پروژه ها و ایجاد نهادهایی شدند که می توانند به سرعت موضوعی را در سطح وبلاگ های جهان منتشر کنند.

توسعه وبلاگ نويسی و موفقيت برخی از وبلاگ های معروف با جذب ده ها هزار مخاطب در روز، توجه شرکت های بزرگی مانند «مايکروسافت» و «ویشی»را، برای تبليغ و بازاريابی به خود جلب کرده است.


به نوشته یک روزنامه بلژیکی، تلاش های اخير «مايکروسافت» و «ويشی» (شرکت معروف توليد کننده لوازم زيبايی) برای استفاده از وبلاگ ها برای جلب مشتری شکست خورد.


اخيرا «مايکروسافت» به ۹۰ نفر از وبلاگ نويسانی که به نظر اين شرکت «با نفوذ» هستند، لپ تاپی ۲۲۰۰ دلاری که مجهز به نرم افزار جديد ويستا بود، هدیه داد و از آنان خواست نظر خود را در موردسیستم عامل جدید این شرکت، در وبلاگ خود بنویسند.


به نوشته روزنامه ليبر بلژيک، بسياری از اين وبلاگ نويسان احساس کردند و حتی متهم شدند که مايکروسافت به نوعی می خواهد نظر آنها را «بخرد.»


روزنامه ليبر بلژيک می افزايد که شرکت فرانسوی «ويشی»، وبلاگی برای تبليغ محصولات خود ايجاد کرد، ولی ناشناس بودن وبلاگ نویس و کنترل شدید بر کامنت های مخاطبین باعث واکنش منفی وبلاگ نويسان شد.


بسياری از کاربران اینترنت این وبلاگ را ترفندی برای گول زدن کاربران اينترنتی دانستند.


کتاب های متعددی برای بازاريابی از طريق وبلاگ منتشر شده که نويسندگان سعی دارند سيستم «باز» (Buzz) را به خواننده تعليم دهند.


» باز» الگوی تبلیغ یک کالا یا یک موضوع، از طريق دهان به دهان گشتن در میان مردم است. به عبارت دیگر، وبلاگی، کالا یا موضوعی را به مخاطبين خود معرفی می کند و آنان نيز هر کدام با اطرافيان خويش درباره ان صحبت می کنند.


البته در مورد «مایکروسافت»، « باز» در جهت عکس و بر ضد خواسته این شرکت عمل کرد.


وبلاگ نویسان با برگزاری کنفرانس های متعدد و بین المللی موفق به راه اندازی پروژه ها و ایجاد نهادهایی شده اند که می توانند به سرعت موضوعی را در سطح وبلاگ های جهان منتشر کنند.


XS
SM
MD
LG