لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۱

«کاهش چشمگیر» تلفات غیر نظامیان و سربازان در عراق


بر اساس گزارش های منتشره میزان تلفات نظامیان آمریکا در عراق به کمترین حد در سال جاری رسیده است.
بر اساس گزارش های منتشره میزان تلفات نظامیان آمریکا در عراق به کمترین حد در سال جاری رسیده است.

طبق آمار انتشار يافته توسط دولت عراق در روز دوشنبه، اول اکتبر، تلفات نظاميان آمريکايی و غير نظاميان در عراق در ماه سپتامبر کاهش چشمگيری يافته است.


به گزارش رويترز، طبق آماری که وزارتخانه های دفاع، بهداشت و کشور عراق منتشر کرده اند، در ماه سپتامبر در این کشور،۸۸۴ نفر غير نظامی بر اثر خشونت های ناشی از حملات شورشيان کشته شده اند در حالی که در ماه اوت، تعداد تلفات غير نظاميان عراقی ۱۵۵۹ نفر گزارش شده بود.


حدود يک چهارم از تلفات ماه اوت، مربوط به انفجار کاميونی بود که موجب کشته شدن ۴۱۱ نفر از اقليت يزيدی در شمال عراق شد.


دولت عراق همچنين می گويد که ۷۸ نفر از ماموران امنيتی و پليس عراقی در ماه سپتامبر کشته شدند در حالی که تعداد تلفات نیروهای عراقی در ماه اوت ۸۷ نفر گزارش شده بود.


مقامات عراقی می گويند که آمار تلفات غير نظاميان در ماه سپتامبر به پايين ترين ميزان آن در سال جاری کاهش يافته است.


  • مقامات عراقی می گويند که آمار تلفات غير نظاميان در ماه سپتامبر به پايين ترين ميزان آن در سال جاری کاهش يافته است.

ارتش آمريکا نيز اعلام کرد که نیروهای این کشور در ماه سپتامبر کمترین تلفات را در سال جاری متحمل شدند و فقط ۶۲ نفر از سربازان این کشور در این ماه جان باختند.


گزارش دولت عراق می افزايد که ۳۶۶ نفر از شورشيان عراقی در ماه سپتامبر کشته شدند در حالی که در ماه اوت تلفات شورشيان ۴۷۲ نفر گزارش شده بود.


«موفقیت سیاست دولت آمریکا»


در اوايل سال جاری دولت آمريکا تصميم گرفت که سی هزار سرباز اضافی برای ايجاد امنيت در بغداد، سرکوب شورشيان و ايجاد فضايی مساعد برای مصالحه ملی در عراق، به اين کشور بفرستد.


مقامات نظامی آمريکا دليل کاهش تلفات را افزايش نيروهای اين کشور در عراق و عمليات گسترده سربازان آمريکايی عليه شورشيان از اواسط ماه فوريه در بغداد و حوالی آن می دانند.


درياسالار مارک فاکز، سخنگوی ارتش آمريکا به رویترز گفت که دليل کاهش تلفات سربازان آمريکايی و غير نظاميان، حضور ۳۰ هزار سرباز اضافی و آرايش جنگی سربازان آمريکايی است که در گروه های کوچک با شورشيان مقابله می کنند.


اوایل ماه سپتامبر، ژنرال دیوید پتراوس، فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق، ضمن ارزیابی مثبت از حضور ۳۰ هزار سرباز اضافی آمریکایی در این کشور گفته بود که پیشرفت دولت عراق به سوی «مصالحه ملی» ناامید کننده است.


XS
SM
MD
LG