لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۶

سپاهان دوباره در ژاپن شکست خورد


تيم فوتبال سپاهان ايران با شکست سه بر يک از تيم اوراوا ردز ژاپن، قهرمان آسيا، از رقابت های جام جهانی باشگاه ها حذف شد.
تيم فوتبال سپاهان ايران با شکست سه بر يک از تيم اوراوا ردز ژاپن، قهرمان آسيا، از رقابت های جام جهانی باشگاه ها حذف شد.

تيم فوتبال سپاهان ايران روز دوشنبه، دهم دسامبر، با شکست سه بر يک از تيم اوراوا ردز ژاپن، قهرمان آسيا، از رقابت های جام جهانی باشگاه ها حذف شد.


اين مسابقه در مرحله يک چهارم پايانی و در ورزشگاه تويوتا در ناگویای ژاپن، در حضور حدود ۴۵ هزار تماشاگر – که تعداد کمی از هواخواهان تيم سپاهان نيز در ميان آنان حضور داشتند - برگزار شد.


این تیم ژاپنی در مرحله بعد با تيم نامدار آ ث ميلان، قهرمان اروپا روبه رو می شود.


با اينکه سپاهان هيچ گاه چهره يک تيم مغلوب را از خود نشان نداد و برای نخستين بار از کبير بلو، مهاجم آفريقايی اش برای يک نيمه استفاده کرد، در طول بازی کمتر توانست حريف کار آزموده را تحت تاثير قرار دهد.


حمله های تيم اوراوا ردز از جناح چپ بود و پی ريزی حمله هايی از اين جناح به سه گل تيم ژاپنی منجر شد.


حضور هميشه خطرناک واشينگتن در خط حمله تیم ژاپنی، دروازه محمد سواری جوان را هر لحظه در معرض خطر قرار می داد.


پس از گل نخست در نيمه اول توسط ناگای و شروع نيمه دوم با ضربه هشيارانه واشينگتن، وقتی ضربه سر هادی عقيلی، مدافع خوب تيم سپاهان در تلاش برای دفع يک توپ به گل سوم قهرمان فصل پيش ژاپن بدل شد، به نظر می آمد که تيم نماينده ايران از هم بپاشد.


گل سپاهان در دقيقه ۸۰ به تمر رسید. محمود کريمی این گل را با پاس عمقی و زمينی مهدی سيد صالحی، وراد دروازه تیم ژاپنی کرد.


گل سپاهان در دقيقه ۸۰ به تمر رسید. محمود کريمی این گل را با پاس عمقی و زمينی مهدی سيد صالحی، وراد دروازه تیم ژاپنی کرد.

تيم سپاهان با آرايش محمد سواری، جابا موجيری، هادی عقيلی، محسن بنگر، هادی جعفری، احسان حاج صفی، فرشاد بهادرانی، مهدی سيد صالحی، عبدالوهاب ابوالهيل، عماد رضا و کبيربلو به داوری کوفی از کشور بنين به ميدان رفت و با اين که بازی را با روحيه آغاز کرد و حتی نخستين خطر جدی را با پاس بلند و عالی هادی عقيلی به روی دروازه تيم اوراوا ردز ايجاد کرد، در مجموع تحت تاثير حريف بود.


اما در مجموع نيمه نخست از آن تيم اوراوا ردز بود و در دقيقه ۳۲ يکی از گريز های تيم ژاپنی و ارسال توپ زمينی از اين جناح، به موقعيتی صد در صد برای تيم اوراوا بدل شد تا ناگای به راحتی کار را تمام کند. دو دقيقه پيش از اين، يک فرصت عالی را « هاسه به » در دهانه دروازه سپاهان هدر داده بود.


نيمه دوم با شليک عالی ابولهيل به زير ديرک دروازه اوراوا ردز آغاز شد. در اين نيمه حضور محمود کريمی به جای کبير بلو و سعيد بيات به جای جعفری در لحظه های اوليه به سپاهان تحرک و حالت تهاجمی بيشتری نشان داد.


گل زيبای واشينگتن در دقيقه ۵۴ سپاهان را تکان داد. تیم ژاپنی به فشار خود ادامه داد تا سرانجام دفاع سپاهان را وادار به گلزنی به خود کند.


اوسيک سپاهان را ستايش کرد


هولگر اوسیک مربی آلمانی اوراوا ردز گفت: « در هر تورنمتی مسابقه نخست هميشه خيلی مهم است، زيرا به ما اجازه می دهد که بدانيم کجا ايستاده ايم.»


وی افزود: «ما ايرانيان را خيلی خوب می شناسيم زيرا دو بار در ماه های اخير با آنان رو به رو شده ايم. سپاهان يک تيم بسيار خوب است و از نظر تاکتيکی بسيار سازمان يافته هستند. ما از اين مزيت بهره می بريم که قدرت آنان را می شناسيم و نياز داريم که برای رويارويی با آنان آماده شويم.»


اوسيک هدف نخست خود را پيروزی بر سپاهان و بازی با تيم آ ث ميلان در نيمه پايانی عنوان کرد. او گفت که اگر به اندازه کافی بخت داشته باشند که با ميلان بازی کنند هدف بعدی آنان ايجاد مشکل برای تيم ايتاليايی به روايت فوتبال است.


به گفته اين سرمربی موفق، بعضی از ژاپنی ها حتی انتظار پيروزی بر ميلان را دارند ولی او به شخصه می خواهد بازی تيمش را در يک سطح بالای فوتبال ببيند.


در مسابقه پایانی جام قهرمانان آسیا این سپاهان و اوراوا ردز در مقابل هم قرار گرفتند. دو تیم در اصفهان یک بر یک به نتیجه تساوی رسیدند و در سایتما در ژاپن سپاهان دو بر صفر مغلوب تیم ژاپنی شد.


XS
SM
MD
LG