لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۵

بیش از ۳۵ کشته و ۷۰ زخمی در درگیرهای عراق


درگیری های جنوب بغداد وارد دومین روز پیاپی شد.
درگیری های جنوب بغداد وارد دومین روز پیاپی شد.

در درگیری ها و حمله هایی که در دو روز گذشته در عراق و در عملیات مشترک نیروهای آمریکایی و عراقی انجام شد، بیش از ۳۵ نفر کشته شدند و درگیری نظامی در جنوب عراق به دومین روز کشیده شد.


به گزارش خبرگزاری رویترز، انفجار یک خودرو در رمادی، در غرب عراق، با کشته شدن ۱۲ نفر همراه بود و بیش از ۴۳ نفر در آن زخمی شدند که در میان زخمی های حادثه، هشت زن و پنج کودک به چشم می خورند.


منابع نظامی آمریکا در عراق گزارش دادند آمار مصدومان و کشته شدگان این حادثه از سوی برخی منابع خبری، «اغراق آمیز» گزارش شده و این تردید مطرح شده که احتمالا این تعداد تلفات، دقیق و درست نیست.


سه افسر عراقی به خبرنگار رویترز گفتند در این حادثه که روز جمعه اتفاق افتاد، حدود ۱۰ نفر کشته و ۲۴ نفر زخمی شده اند، اما دیگر افسران پلیس عراق خبر دادند که آمار ۳۵ کشته و ۷۰ زخمی، درست گزارش شده است.


در بیانیه ای که دفتر نیروهای نظامی آمریکا در عراق منتشر کرده، آمده خودروی مزبور بدون توجه به اخطار پلیس قصد داشته از یک گذرگاه بازرسی عبور کند که افسران پلیس به آن شلیک کردند و همان جا منفجر شده است.


سه افسر عراقی به خبرنگار رویترز گفتند در این حادثه که روز جمعه گذشته اتفاق افتاد، حدود ۱۰ نفر کشته و ۲۴ نفر زخمی شده اند اما دیگر افسران پلیس عراق، خبر دادند که آمار ۳۵ کشته و ۷۰ زخمی، درست گزارش شده است

رمادی، مرکز استان انبار در غرب عراق است که اکثریت سنی نشین دارد و نیروهای نظامی آمریکا، القاعده را مسوول این حادثه معرفی کرده اند.


دومین روز درگیری


جنگنده های آمریکایی مواضع شبه نظامیان در جنوب بغداد را بمباران کردند و عملیات نظامی مشترک نیروهای نظامی آمریکایی و عراقی، وارد دومین روز درگیری شدید شد.


به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، روز شنبه، درگیری ها در جنوب عراق به مرحله ای حساس و شدید رسیده و هنوز ادامه دارد.


یک نظامی و پنج غیرنظامی هم در شلیک یک تانک آمریکایی به سوی یک خانه مسکونی در دیوانیه، کشته شدند. دیوانیه، در ۱۳۰ کیلومتری جنوب بغداد واقع شده است.


مصدومان و زخمی های این حادثه هم از زیر آوار بیرون آورده شده به بیمارستان منتقل شدند.


درگیری ها و ناآرامی ها در چند روز گذشته در عراق به صورت زنجیره ای ادامه دارد.


در بغداد، یک سرباز آمریکایی در انفجار کنار جاده کشته شد و چهار نفر به شدت زخمی شدند.


جنگنده های آمریکایی مواضع شبه نظامیان را بمباران کردند

نیروهای نظامی آمریکا در عراق، ایران را مسوول تجهیز برخی شبه نظامیان معرفی کرده اند و خبر دادند نیروهای شبه نظامی و شورشیان به سلاح هایی مجهز شده اند که می تواند به خودروهای زرهی سنگین آسیب وارد کند و آنها را از کار بیاندازد.


شمار متوسط کشته شدگان آمریکایی در ماه جاری میلادی به یک نفر در روز رسیده است که اگر به همین شکل پیش رود، تلفات نیروهای آمریکایی از سال ۲۰۰۴ که در عملیاتی برای آزاد سازی فلوجه شرکت داشتند، گذشته و به بالاترین حد خود می رسد.


سربازان ارتش آمریکا، روز جمعه گذشته، وارد منطقه پرخطر و آشوب زده دیوانیه شدند و ۲۷ نفر از شورشیان را به اسارت گرفتند.عملیات «عقاب سیاه» در دیوانیه ادامه دارد و هنوز به پایان نرسیده است.


در همین حال یکی از سخنگویان مقتدی صدر، خبر داد که هیچ درگیری در دیوانیه اتفاق نیافتاده است. «حیدر الناطق»، به شبکه تلویزیونی العربیه گفت: «نیروهای آمریکایی وارد منطقه شده و درگیری راه انداخته اند اما کسی با آنها مقابله نکرده است.»


روز شنبه، دفتر مقتدی صدر در دیوانیه خبر داد درگیری ها یک طرفه نیست و هنوز ادامه دارد اما مقامات رسمی عراق حاضر به تایید و یا تکذیب این خبر نشدند.


نیروهای نظامی آمریکا خبر دادند که جنگنده های آمریکایی، به مواضع شبه نظامیان حمله کرده و نیروهایی که با خمپاره انداز، به مواضع نیروهای آمریکایی حمله می کردند را هدف قرار داده اند.


در حادثه تروریستی دیگر، یک خودرو در «عناه» در ۲۷۵ کیلومتری شمال غربی بغداد و نزدیکی پاسگاه پلیس منفجر شد که دو سرباز عراقی کشته و دو سرباز دیگر مجروح شدند.


پلیس عراق در فلوجه گزارش داد که جسد چهارنفر را پیدا کرده که نشان می دهد پیش از مرگ شکنجه شده و پس از آن با شیلک گلوله به سر، کشته شده اند.


همچنین نیروهای آمریکایی خبر دادند روز شنبه، ۱۴ مظنون قاچاق اسلحه و مهمات را در بغداد دستگیر کرده اند.


XS
SM
MD
LG