لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۵۰

هجوم خودرو به عابران پیاده در هایدلبرگ؛ پلیس مهاجم را به ضرب گلوله متوقف کرد


پلیس هایدلبرگ آلمان، بعد از ظهر شنبه راننده یک خودرو را که با منحرف کردن خودروی خود به سوی عابران پیاده سه تن را مجروح کرد، به ضرب گلوله متوقف کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مهاجم ۳۵ ساله و آلمانی معرفی شده اما جزئیات دیگری در مورد هویت او اعلام نشده است. همچنین به گفته پلیس او به بیمارستان انتقال یافته و تحت نظر است.

این گزارش همچنین حاکی است که در این حادثه یک مرد ۷۳ ساله آلمانی به دلیل شدت جراحت جان باخته است. دو زخمی دیگر این حادثه یک مرد ۳۲ ساله اتریشی و یک زن ۲۹ ساله بوسنیایی هستند که جراحت سطحی برداشته‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آلمان، راننده که گفته می‌شود سلاح سرد به همراه داشته پس از اقدام خود قصد فرار داشته و پلیس او را به ضرب گلوله متوقف کرده است.

خبرگزاری آلمان می‌نویسد انگیزه راننده این خودرو هنوز مشخص نیست اما پلیس می‌گوید که نشانه‌ای از تروریستی بودن این حادثه به دست نیامده است.

در این زمینه آسوشیتدپرس به نقل از سخنگوی پلیس هایدلبرگ نوشت که گمان نمی‌رود این حادثه پی‌رنگ تروریستی داشته باشد و به نظر می‌رسد این راننده به تنهایی اقدام کرده است.

این مقام پلیس همچنین گزارش برخی رسانه‌های محلی را در این مورد که راننده دچار اختلالات روانی بوده، رد کرده است.

در مورد چگونگی وقوع اسن حادثه، خبرگزاری آلمان یادآور شده فرد مهاجم، خودروی سیاه‌رنگ خود را از میدان بیسمارک، از نقاط پرازدحام هایدلبرگ، به سوی منطقه مرکزی مختص عابران پیاده منحرف کرده است.

این منطقه پس از رخ دادن این حادثه مسدود شده و پلیس پس از متوقف کردن راننده، به وارسی خودرو پرداخته است.

از بیش از دو ماه پیش که یک فرد تونسی در برلین با منحرف کردن یک کامیون به سمت یک بازارچه کریسمس ۱۱ تن را کشت، در آلمان وضعیت اضطراری برقرار شده است.

حمبه برلین که مسئولیت آن را گروه داعش بر عهده گرفت، ده‌ها مجروح نیز به جا گذاشت، و عامل آن چند روز بعد در میلان ایتالیا به دست پلیس کشته شد.

این حادثه مشابه حمله‌ای است که تیر ماه امسال در شهر نیس فرانسه روی داد و در جریان آن یک راننده کامیون با هجوم به جمعیتی که برای تماشای جشن باستی گرد آمده بودند، ۸۶ نفر را کشت.

عامل این حمله یک شهروند تونسی‌فرانسوی معرفی شد و مسئولیت این حمله را هم کمی بعد گروه داعش، بر عهده گرفت.

XS
SM
MD
LG