لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۷

نیکی هیلی: آمریکا از متحدان خود حمایت می‌کند


نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه گفته است،رویکرد دولت دونالد ترامپ نشان دادن قدرت آمریکا، حمایت از متحدان و حصول اطمینان از حمایت آنها از واشینگتن است.

سنای آمریکا سه شنبه گذشته نیکی هیلی،فرماندار سابق کارولینای جنوبی رابا ۹۶ رای موافق در برابر چهار رای مخالف به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تایید کرد.

به گزارش رویترز، نیکی هیلی در یک نطق کوتاه مطبوعاتی پیش از دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است: هدف دولت ما این است که ارزش خود را نشان دهد، به طریقی که بیانگر ارزش، صدا و قدرت ما باشد، از متحدان خود حمایت کنیم و همچنین از حمایت آنها نسبت به خود حصول اطمینان کنیم.

نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل تصریح کرده است، اما نام کسانی که از ما حمایت نکنند را به یاد خواهیم داشت و نسبت به این اقدام انها واکنش متناسب نشان خواهیم داد.

در همین حال، فرانسوا دلاتره، نماینده فرانسه در سازمان ملل ماتیو ری کرافت، نماینده بریتانیا در سازمان ملل گفته اند که منتظر آغاز همکاری با نیکی هیلی هستند.

آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین پنج عضو دائم شورای امنیت هستند.

یک مقام هیات نمایندگی آمریکا پس از دیدار نیکی هیلی و ا آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد،گفته است،این دو گفت وگو خوب و سازنده‌ای در راستای اصلاحات درسازمان ملل متحد داشتند.

نیکی هیلی به خبرنگاران گفته است، هرچه آنچه که درست کار می کند، کاری می کنیم که بهتر کار کند، هر آنچه که در ست کار نکند، تلاش خواهیم کرد درستش کنیم و هرآنچه که منسوخ و غیر ضروری باشد کنار گذاشته خواهد شد.

به گزارش رویترز، آمریکا بزرگترین حامی مالی سازمان ملل متحد است و ۲۲ درصد از بودجه پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیونی دلاری سازمان ملل را می پردازد. آمریکا همچنین ۲۸ درصد از بودجه تقریبا هشت میلیارد دلاری نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را می پردازد.

این گزارش می افزاید دونالد ترامپ خواستار بازبینی کمک‌های مالی آمریکا به نهادهای بین المللی شده است.

XS
SM
MD
LG