لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۱

تاييد کشته شدن يک سرتيپ سپاه پاسداران در سوريه


سرتيپ عبدالله اسکندری، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران که در سوريه کشته شد.
سرتيپ عبدالله اسکندری، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران که در سوريه کشته شد.
مقامات سياسی و نظامی استان فارس در بيانيه هايی کشته شدن سرتيپ عبدالله اسکندری، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در سوريه را تاييد کرده وتسليت گفته‌اند.

به گزارش روز جمعه ۹ خردادماه خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، امام جمعه شيراز ، استاندار فارس و فرمانده سپاه فجر استان فارس در بيانيه ای مشترک کشته شدن عبدالله اسکندری را تسليت گفته اند.

محی الدين حائری شيرازی، نماينده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری نيز در پيامی کشته شدن عبدالله اسکندری را تسليت گفته است.

به گزارش رسانه های محافظه کار ايران، سرتيپ عبدالله اسکندری در پنجم خردادماه سال جاری در جريان حمله نيروهای مخالف بشار اسد، رييس جمهوری سوريه، کشته شده است. اين رسانه ها به محل دقيق کشته شدن این فرمانده سپاه اشاره ای نکرده اند.

طبق اين گزارش ها سرتيپ عبدالله اسکندری در زمره نيروهای «مدافعان حرم» بوده است.

به گزارش سايت «رجانيوز» عبدالله اسکندری از فرماندهان نيروی زمينی سپاه پاسداران و رئيس سابق بنياد شهيد استان فارس بود.

عليرغم انتشار اخبار و تصاوير برخی از کشته شدگان ايرانی جنگ سوريه از سوی خبرگزاری‌های داخلی ايران، فرماندهان سپاه پاسداران تاکيد می‌کنند که اين نهاد در سوريه نيروی رزمی ندارد و تنها به حکومت سوريه مشاوره نظامی می‌دهد.

محمد علی جعفری،‌فرمانده کل سپاه پاسداران ایران سال گذشته از حضور «مشاوران» سپاه پاسداران ایران در سوریه سخن گفته بود. او قبلا تاکید کرده بود که این به معنی «حضور نظامی» نیست.

پیشتر ویدئوهایی به‌طور گسترده بر شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های بین‌المللی منتشر شده بودند، که نیروهای نظامی ایرانی را در خط مقدم نبردهای داخلی سوریه در کنار نیروهای ارتش و هواداران بشار اسد، رئیس‌جمهوری آن کشور، نشان می‌دادند.

ایران اصلی ترین حامی حکومت بشار اسد در منطقه خاورمیانه به شمار می رود. علاوه بر این گروه حزب‌الله لبنان، هم‌پیمان تهران در منطقه، رسما حضور نیروهای خود در جنگ داخلی آن کشور را تائید کرده است.
XS
SM
MD
LG