لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۶

ترامپ فرمان اجرایی اصلاح صدور ویزای کار را امضا کرد


 دونالد ترامپ در جریان سفر خود به ایالت ویسکانسن فرمان تازه را امضا کرد
دونالد ترامپ در جریان سفر خود به ایالت ویسکانسن فرمان تازه را امضا کرد

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه یک فرمان اجرایی امضا کرد که به موجب آن برنامه صدور ویزا برای آوردن نیروی کار ماهر به ایالات متحده مورد بازنگری قرار می گیرد.

به گزارش رویترز، رییس جمهوری آمریکا این فرمان را در جریان بازدید از یک کارخانه تولید ابزار و تجهیزات در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسن امضا کرده است.

طبق این گزارش، این فرمان در راستای تحقق وعده «آمریکا اول» دونالد ترامپ امضا شده است و قرار است در چارچوب آن برنامه صدور ویزای «اچ-۱بی» برای نیروی کار توسط نهادهای دولتی مورد بازنگری قرار گیرد. یکی از شعار های محوری دونالد ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری شعار «آمریکایی بخر و آمریکایی استخدام کن» بود.

مشاوران رییس جمهوری آمریکا گفته اند، هدف فرمان اجرایی تازه این است که یک سیستم مبتنی بر شایستگی برای جذب نیروی کار متخصص خارجی تهیه شود.

دونالد ترامپ روز سه شنبه در این زمینه گفته است: با اقدام امروز، ما در یک پیام جدی به جهانیان می گوییم: ما از کارگران خود دفاع خواهیم کرد، از اشتغال محافظت می کنیم و در نهایت آمریکا را اول قرار می دهیم.

منتقدان برنامه ویزای « اچ-۱بی»می گویند، برخی از شرکت‌ ها با سوءاستفاده از این برنامه صدور ویزا، نیروی کار ارزان قیمت به آمریکا می آورند و عملا باعث از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای آمریکایی‌ها می شوند.

آقای ترامپ در این زمینه گفته است:در حال حاضر، سوء استفاده گسترده از سیستم مهاجرتی ما باعث شده است که نیروی کار خارجی جایگزین کارگران آمریکایی با هر نوع سابقه‌ای بشوند.

رییس جمهوری آمریکا تصریح کرده است: اکنون ویزاهای«اچ-۱بی» به صورت قرعه کشی لاتاری کاملا تصادفی اعطا می شوند و این اشتباه است. در عوض می بایست آنها به نیروی کار با مهارت و با بالاترین حقوق اعطا شوند و چنین کارگرانی هرگز نباید جایگزین کارگران آمریکایی شوند.

رویترز می گوید، شهروندان هندی بزرگترین گروه دریافت کننده ویزای «اچ-۱بی»‌ در آمریکا هستند ودر همین زمینه شرکت اینفوسیس، دومین شرکت مهم خدمات وفناوری هند، هفته گذشته اعلام کرده بود که اصلاح برنامه صدور ویزای کار آمریکا می تواند بر درامد این شرکت تاثیر بگذارد.

آسوشیتدپرس می گوید، در سال جاری در خواست برای «ویزای « اچ-۱بی» ۱۵ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که سالانه ۲۰۰ هزار نفر متقاضی برای دریافت این نوع ویزا اقدام می کنند.

XS
SM
MD
LG