لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۵

سرتيپ فضلی: هشت بسيجی در جريان اعتراضات اخير کشته شده اند


سرتيپ علی فضلی، فرمانده سپاه سيد‌الشهدای استان تهران
سرتيپ علی فضلی، فرمانده سپاه سيد‌الشهدای استان تهران
سرتيپ علی فضلی، فرمانده سپاه سيد‌الشهدای استان تهران، روز چهارشنبه گفته است که در جريان اعتراضات به نتيجه انتخابات هشت بسيجی کشته شده اند.

علی فضلی همچنين گفته است که در جريان اين اعتراضات حدود ۳۰۰ نيروی بسيجی «توسط سلاح گرم و سرد» مجروح شده اند که برخی از آنان برای ادامه معالجات پزشکی هنوز در مراکز درمانی بستری هستند.

علی فضلی در حالی از کشته شدن هشت بسيجی خبر داده است که تصاوير ويدئويی کشته شدگان و مجروحان اعتراض ها به نتيجه انتخابات به دست پليس ضد شورش و نيروهای بسيجی افکار عمومی کشور های جهان را تحت تاثير قرار داده است.

بسياری از شبکه های خبری جهان به دليل اين که دولت ايران خبرنگاران آنها را اخراج کرده است، طی روز های اخير اقدام به پخش تصاوير ويدئويی که توسط شهروندان ايرانی بر روی سایت «يوتيوپ» قرار می گیرد، مبادرت کرده اند.

شبکه تلويزيونی «سی ان ان» در آمريکا طی روز های اخير بخش وسيعی از برنامه های خبری خود را به پخش اين تصاوير ويدئويی اختصاص داده است.

علی فضلی در گفت و گوی روز چهارشنبه خود با خبرنگاران از انتشار اين تصاوير ويدئويی انتقاد کرد و گفت: «در جايی کسی تير می‌خورد و هنوز اصل حادثه مورد شبهه است که می‌بينيم به سرعت تصاوير آن در رسانه‌های غربی پخش می‌شود، اما در موقع مقتضی حتما به اطلاع مردم خواهيم رساند که چه کسانی پشت اين قضايا هستند.»

با اين حال فرمانده سپاه سيد‌الشهدای استان تهران به معترضان هشدار داد که در صورت ادامه حضور در خيابان ها با واکنش «قاطع» نيروهای بسيجی مواجه خواهند شد.

وی در اين زمينه گفت: «در صورتی که عناصر اصلی و عوامل بروز اغتشاش و آشوب های اخير در مسير عقلانيت قرار نگيرند و همچنان به ارتکاب اعمال مجرمانه، ضد انقلابی و مغاير با امنيت ملی کشور مبادرت نمايند، نيروهای امنيتی، انتظامی و بسيج در برخورد قاطع با آنها درنگ نخواهند کرد»

مصاحبه مطبوعاتی فرمانده سپاه سيد‌الشهدای استان تهران در حالی روز چهارشنبه برگزار شد که شايعاتی دال بر بازداشت وی به دليل سرپيچی در مقابل اعمال خشونت عليه معترضان مطرح شده بود.

پس از آنکه وزارت کشور ايران روز شنبه هفته گذشته محمود احمدی نژاد را به عنوان پيروز دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری اعلام کرد، تهران و برخی شهرهای ايران شاهد بروز اعتراضات به اين نتايج بود.

به گفته مقامات دولتی تاکنون دست کم ۱۷ نفر در جریان این اعتراضات کشته شده اند. اين در حالی است که رسانه های غیر دولتی و بین المللی می گويند آمار کشته شدگان بيشتر از رقم اعلام شده است.
XS
SM
MD
LG