لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۷

صعود فوتبال ايران در جدول فيفا


فوتبال ايران با دو پله صعود در رده بندی جهانی فيفا به رده چهل و چهارم رسيد
فوتبال ايران با دو پله صعود در رده بندی جهانی فيفا به رده چهل و چهارم رسيد

فوتبال ايران با دو پله صعود در رده بندی جهانی فيفا به رده چهل و چهارم رسيد و در رده دوم فوتبال آسيا باقی ماند و تیم ملی فوتبال عراق در این رده بندی شانزده پله صعود کرد.


در آخرين رده بندی فيفا تغيير چندانی در صدر جدول رخ نداد با اين حال فاصله برزيل و آرژانتين به طوری کم شد که مسابقه های آتی راهيابی به جام جهانی در منطقه آمريکای جنوبی، به آسانی می تواند به تغيير در بالای جدول منجر شود.


بعد از اين دو تیم از فوتبال آمريکای جنوبی؛ ايتاليا، فرانسه و آلمان در رده بعدی قرار دارند، در حالی که کروآسی با يک پله صعود به رده ششم آمد و هلند با يک رده نزول به رده هفتم رفت. جمهوری چک با دو رده بالا آمدن در سکوی نهم قرار گرفت و بار ديگر يکی از ۱۰ تيم برتر فوتبال جهان شد.


با اين حال بيشترين جهش در ماه اوت را فوتبال آسيا داشت. عراق، قهرمان جديد فوتبال آسيا، با نمايش شگفت انگيز خود در جام ملت های آسيا در سال ۲۰۰۷ ، با کسب ۷۶ امتياز، شانزده پله صعود کرد و در رده ۶۴ قرار گرفت.


کره جنوبی از عراق هم بالاتر است و با هشت پله جهش در رده پنجاهم قرار دارد. به همراه فيناليست جام ملت های آسيا، عربستان سعودی، که با ده پله صعود به رده ۵۱ آمد تا همچنان در رده بندی آسيايی بالاتر از عراقی ها باشد.


قابل بحث ترين مسابقه در چهار هفته گدشته در آسيا، پيروزی عربستان سعودی بر ژاپن بود که اين تيم را پنج پله پايين آورد و به رده ۴۱ رساند. با اين حال ژاپن با وجود چند شکست، هنوز بالا تر از ايران و استراليا، تيم اول رده بندی آسيا است.


تيم های ديگری که جهش های ده رده ای و يا بيشتر داشته اند شامل گويانا( رده ۹۰ با ۱۰ پله صعود) و امارات متحده عربی ( ۹۶ با ۱۰ پله ) و همچنين چهار اتحاديه فوتبال خارج از ۱۰۰ کشور برتر جهان می شود : نامیبيا ( ۱۱۴ )، هند ( ۱۵۱)، وانوآتو ( ۱۶۷ ) و نيو کالدونيا ( ۱۸۶).


سه تيم اروپايی؛ بوسنی هرزه گووين، ايرلند شمالی و کروآسی، در شرايط کسب عنوان پيشرفته ترين فوتبال سال بر اساس امتياز های کسب شده از آغاز ۲۰۰۷ هستند. اين سه تيم جملگی در ماه جاری يا موقعيت خود را بهبود بخشيده اند و يا آن را تثبيت کرده اند.


رده بندی بعدی فيفا در روز ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۷ اعلام می شود.


XS
SM
MD
LG