لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۳

استقلال در يک قدمی ليگ قهرمانان آسيا


تیم استقلال به فینال جام حذفی راه یافت.
عکس از ایسنا
تیم استقلال به فینال جام حذفی راه یافت. عکس از ایسنا

تيم فوتبال استقلال تهران با پيروزی در ضربه های پنالتی بر فولاد اهواز، به مرحله پايانی جام حذفی ايران راه يافت.


اين مسابقه در بعد از ظهر پنجشنبه نهم خرداد و در حضور حدود بيست هزار تماشاگر در ورزشگاه تختی اهواز انجام شد.


استقلال در هوای بسيار گرم اين شهر جنوبی نيمه نخست را با برتری يک بر صفر پشت سرگذاشت و هنگامی که تيم ميزبان در نيمه دوم با ضربه تماشايی و راه دور آل نعمه بازی را به تساوی کشاند بازی به وقت اضافی کشيده شد.


تيم استقلال در دقيقه‌ ۲۸ با پاس عالی فرهاد مجيدی، کاپيتان تيم تهرانی، و ضربه تمام کننده علی عليزاده در اهواز، از حريفش پيش افتاد.


اما در دقيقه‌ ۶۱، فولاد با شليک پای چپ احمد آل نعمه از پشت محوطه‌ جريمه توانست بازی را به تساوی بکشاند. عجيب آن که آل نعمه بعد از اين گل تماشايی اولين هدر دهنده پنالتی برای جنوبی ها بود که اثرروحی نامطلوب برای ديگر پنالتی زنهای فولاد داشت.


در دقيقه ۱۰۲ نيز استقلال يک گل سالم به ثمررساند که به اعتقاد داور بازی خطا بود.


در وقت اضافی گلی ردوبدل نشد و سرنوشت تک بازی مرحله نيمه پايانی به ضربه های پنالتی انجاميد.


در ضربه های پنالتی با اين که ضربه اول آبی پوشان تهرانی توسط محمد نوازی به هدر رفت، اما ضربه های پنالتی موفق مجتبی جباری، محسن يوسفی و آرش برهانی باعث شد تا با درخشش ديگر بار وحيد طالب لو در پيکار پنالتی ها، استقلال برنده اين بازی حساس باشد.


استقلال در دوره های گذشته نيز با درخشش طالب لو توانسته بود تيمهای ذوب آهن و راه آهن را در ضربه های پنالتی شکست دهد.


آن چه که استقلال را برای مسابقه پايانی با برنده پيام رشت در برابر برق شيراز نگران می کند، مصدوميت عجيب و شايد کم نظير وحيد طالب لو در دفع پنالتی چهارم فولاد بود که پس از دفع آن با پا، به شدت از ناحيه زانوی راست آسيب ديد.


با توجه به تعويض های امير قلعه نويی در جريان بازی، اگر ضربه چهارم پنالتی استقلال توسط برهانی به تور نمی نشست، کار استقلال برای دوازه بانی در ضربه پنالتی پنجم فولاد مشکل می شد. طالب لو در برابر سه ضربه پنالتی فولاديها گل نخورد که اولی به خارج رفت و دو بار بعدی را دفع کرد.


استقلال بی آن که نيازی به زدن پنالتی آخر خود داشته باشد، سه بر يک در اين ضربه ها و چهار بر دو در مجموع برنده و فيناليست جام حذفی ايران شد.


استقلال در ليگ برتر فوتبال ايران با کسب مقام سيزدهم، بدترين فصل تاريخ فوتبال خود را سپری کرد. اما اين تيم با راهيابی به مرحله پايانی، به يک قدمی ليگ قهرمانان آسيا رسيده است.


حضور قهرمانان ليگ و حذفی در ليگ قهرمانان آسيا حتمی است و در صورتی که فوتبال ايران بتواند خواسته های کنفدراسيون فوتبال آسيا را در مورد داشتن حد اقل شرايط ليگ حرفه ای تا اول اکتبر برآورده کند، تيمهای سپاهان و صباباتری با داشتن عنوانهای دو و سوم ليگ برتر، در رقابتهای باشگاهی آسيايی هم حضور خواهند داشت.


XS
SM
MD
LG