لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۶

هفته پنجم ليگ برتر ايران تعطيل شد


سازمان ليگ برتر هفته پنجم ليگ را تعطيل کرد
سازمان ليگ برتر هفته پنجم ليگ را تعطيل کرد

در پی کشمکش بين سرمربيان تيم های ليگ برتر و علی دايی سرمربی تيم ملی ايران بر سر حضور بازیکنان در تمرین های تیم ملی، سازمان ليگ برتر هفته پنجم ليگ را تعطيل کرد.


قرار بود مسابقه های هفته پنجم ليگ هشتم در بعد از ظهر جمعه اين هفته (هشتم شهريور) انجام شود.


تيم ملی فوتبال ايران تنها مسابقه تدارکاتی خود با يک تيم ملی پيش از مسابقه با عربستان سعودی را در بعد از ظهر چهارشنبه ششم شهريور با تيم ملی آذربايجان به مربيگری برتی فوگتس آلمانی انجام می دهد.


قرار بود پس از اين مسابقه تيم های باشگاهی بدون بازيکنان حاضر در اردوی تيم ملی، هفته پنجم ليگ برتر را سپری کنند.


اين مساله با اعتراض مربيان تيم هايی رو به رو شد که بازيکن در اردوی تيم ملی دارند. بنا بر مقررات فدراسيون فوتبال تنها مسابقه های تيم هايی بايد تعطيل شود که سه بازيکن و يا بيشتر در تيم ملی دارند.


عزيز محمدی، رييس سازمان ليگ برتر فوتبال، تصميم به تعطيل ليگ را برای کمک به باشگاهها اعلام کرد.


ساعتی پيش از اعلام اين خبر علی دايی در شبکه خبری تلويزيون دولتی ايران اعلام کرد که بازيکنان حاضر در اردوی تيم ملی حق حضور در بازيهای باشگاهی را ندارند و تيم ملی در آغاز هفته بعد و پيش از بازی با عربستان سعودی به اردوی چهار روزه کيش خواهد رفت.


پيش از اعلام لغو مسابقه های هفته پنجم، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی از قول مرتضی محصص، کارشناس فوتبال ايران اعلام کرده بود که تنش ميان مربيان ليگ برتر و سرمربی تيم ملی بالا گرفته است.


مسابقه با تيم ملی عربستان در روز شانزدهم شهريور در خانه حريف انجام خواهد شد. اين مسابقه نخستين گام در مرحله پايانی انتخابی جام جهانی در گروه دوم آسيا است.


ايران در اين مرحله با تيمهای ملی کره جنوبی، کره شمالی و امارات هم به صورت رفت و برگشت مسابقه خواهد داد تا دو تيم برتر به طور مستقيم به جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی راه يابند.


در گروه اول تيم های استراليا، ژاپن، بحرين، قطر و ازبکستان حضور دارند و تيم های سوم هر گروه برای مسابقه با تيم برتر گروه اقيانوسيه (نيوزيلند)، با يکديگر پيکار خواهند کرد.


عزیز محمدی همچنین اعلام کرد که کميته تيم ملی نگران مصدوميت بازيکنان تيم ملی در هفته پنجم ليگ برتر بود.


به گفته عزيز محمدی مسابقه های هفته پنجم پس از مسابقه تيم ملی ايران با تيم ملی عربستان انجام خواهد شد و در غير اين صورت مسابقه های هفته ششم و هفتم به طور فشرده انجام می شود تا برای زمان هفته پنجم تصميم گيری شود.


تيم ملی فوتبال ايران که پس از يک اردوی ۱۵ روزه در اسپانيا و جمهوری چک و دو بازی دوستانه با تيمهای باشگاهی چک، بازی با آذربايجان را پيش رو داشت، با رقيب ديرينه اش،عربستان سعودی، روبه رو می شود..


عربستان که برای آمادگی هر چه بيشتر، پس از مسابقه با تيم ملی پاراگوئه در اردوی ايتاليا، روز يکشنبه سوم شهريور با نتيجه دو بر صفر از تيم باشگاه سامپدوريا شکست خورد.


سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا در گزارش اين بازی ياد آور شد که ناصر الجوهر، مربی تيم ملی عربستان، نايب قهرمان آسيا، برای مسابقه با ايران توان تيمش را بسيار آزمود. عربستان روز شنبه بعد و در آستانه رويارويی با ايران با تيم ملی قطر مسابقه تداکاتی دارد.


XS
SM
MD
LG