لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۱

پيروزی پرگل تيم ملی فوتبال ايران در برابر سنگاپور


ایران تیم ده نفره سنگاپور را شش بر صفر شکست داد.
عکس از ایسنا.
ایران تیم ده نفره سنگاپور را شش بر صفر شکست داد. عکس از ایسنا.

تيم ملی ايران در نخسيتن پيکار در چارچوب بازی های مقدماتی فوتبال جام ملتهای آسيا (قطر- ۲۰۱۱) با برتری کامل شش بر صفر تيم ملی سنگاپور را شکست داد.


در ورزشگاه آزادی تهران و در حضور تماشاگری کمتر از دو هزارنفر، ايران در نيمه نخست تنها با يک گل برتری به رختکن رفت.


در دقيقه ۳۸ اسماعيل بن يوسف، هافبک سنگاپوری با خطای خشن در ميانه زمين بر روی محمد رضا خلعتبری از زمين اخراج شد و چهار دقيقه بعد مجيد غلام نژاد با يک ضربه محکم سد دروازه تيم مهمان را شکست.


در نيمه دوم ايران با يک بازی هجومی و با تکيه بر پاسهای عمقی و بلند به گوشها و دفاع سنگاپور، از همان ابتدا بر دفاع حريف سنگينی کرد. در دقيقه ۵۲ کاپيتان کريم باقری نتيجه را دو بر صفر کرد. در دقيقه ۵۵ آرش برهانی، پايه گذار گل نخست ايران، گل سوم را هم برای غلامرضا رضايی پرداخته کرد تا به همراه رضايی يکی از بهترين بازيکنان اين بازی باشد.


برتری سه بر صفر و راضی شدن تيم ايران علی دايی را به تعويضهايی واداشت که به سه گل ديرهنگام ديگر در پی داشتند.


. در دقيقه ۸۰ مازيار زارع با زدن گل چهارم دومين گل ملی خود را به ثبت رساند. در دقيقه های ۸۲ و ۸۳ محمد نوری تازه نفس دو گل پياپی ديگر به ثمر رساند تا ايران در نخستين روز رقابتهای گروه پنجم پيشتاز شود.


تيم ملی ايران: مهدی رحمتی- حسين کعبی (از دقيقه ۸۰ مهدی سيد صالحی) جلال حسينی، هادی عقيلی، حسن اشجاری -مجيد غلام نژاد(از دقيقه ۶۸ ستار زارع)، کريم باقری(از دقيقه ۶۸ محمد نوری)، مازيار زارع، محمد رضا خلعتبری- غلامرضا رضايی و آرش برهانی سرمربی: علی دايی


ايران در ديدار دوم اين مرحله به پيکار تايلند در خانه حريف خواهد رفت.


در مسابقه ديگر اين گروه تايلند و اردن در امان بازی کردند. دو تيم برتر هر گروه پنج تيمی به مسابقه های پايانی و ۱۶ تيمی مرحله پايانی راه می يابند. تيم قطر به عنوان ميزبان، عراق، عربستان سعودی و کره جنوبی به عنوان تيمهای اول تا سوم رقابتهای جام ۲۰۰۷ و هند به عنوان قهرمان چلنج کاپ (نسخه دوم جام ملتها با حضور تيمهای رده دوم آسيا) و تيم قهرمان چلنج کاپ ۲۰۱۰ از بازيهای مقدماتی معاف هستند.


در پايان مسابقه روز چهارشنبه، علی دايی ضمن اظهار رضايت از شاگردانش خواهان همکاری مطبوعات و صدا و سيما برای حضور تماشاگر در مسابقه حساس در راه جام جهانی با تيم ملی کره جنوبی در ماه آينده (بهمن) شد. علی دايی اظهار کرد که داور در دقيقه ۱۵ از گرفتن يک پنالتی مسلم به سود ايران خودداری کرد. سرمربی صرب تيم سنگاپور هم ده نفری شدن تيم سنگاپور را بهترين هديه سال نو برای ايران دانست.


علی دايی همچنين گفت: «ما در اين بازی با روش ۲-۴-۴ بازی کرديم. البته در دقايق پايانی با اضافه کردن محمد سيد صالحی، روش بازی خود را به ۳-۴-۳ تغيير داديم».


XS
SM
MD
LG