لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۶

ايران ۲ بر ۱ ازبکستان را شکست داد


ایران در نیمه دوم بازی بهتری را ارایه کرد
ایران در نیمه دوم بازی بهتری را ارایه کرد

تيم ملی فوتبال ايران در نخستين مسابقه اش در جام ملت های آسيا دو بر يک تيم ملی ازبکستان را شکست داد. اين مسابقه در گروه سوم و در ورزشگاه کوآلالامپور مالزی بود و نيمه اول يک بر صفر به سود ازبکستان به پايان رسيد.


تيم ايران در نيمه نخست با يک بازی کند و سردرگم نه تنها خطری برای دروازه تيم ازبکستان ايجاد نکرد که در پی ارسال يک توپ عمقی از سوی ازبک ها، نبود تفاهم بين دروازه بان و مدافع خودی باعث شد تا با خروج بی مورد حسن رودباريان و ضربه سر رحمان ر ضايی به پشت سر او، گل باد آورده ای در دقيقه ۱۷ نصيب تيم ازبکستان شود.


در حالی که بازيکنان صاحب نام ايران در ليگ های فوتبال اروپا، هرگز در اندازه بازی های مورد انتظار از آنان نبودند و تيم ايران يک بازی بی هدف را دنبال می کرد، بيشترين ضعف در خط دفاعی بود که نهايت ضعف آن منجر به گل شد.


از سوی دیگر، ازبکستان تيمی فاقد خلاقيت و قدرت لازم برای خطر آفرينی در طول بازی بود.


در شروع نيمه دوم بازی جواد کاظميان به جای رسول خطيبی موثر واقع شد و ضمن آن که گل پيروزی با پاس تيموريان و ضربه او در دقيقه ۷۶ به ثمر رسيد، بازی خوب او در جناح راست به اين منجر شد که کميته فنی مسابقه ها او را به عنوان بهترين بازيکن زمين انتخاب کند.


تیم فوتبال ایران و ازبکستان به هنگام ورود به استادیوم

پيش از اين گل ضربه کرنر مهدی مهدوی کيا، کاپيتان تيم ملی، از جناح چپ با ضربه سر جلال حسينی، مدافع پيشتاخته به گل تساوی ايران در دقيقه ۵۵ بدل شده بود – گلی که از فشار واحساس سنگينی روحی در معدود حضورهای تيم دونده ازبکستانی در دفاع تيم ايران کاست.


در اثر کندی و عدم هماهنگی مدافعان با يکديگر، ازبک ها يک بار پيش از گل تساوی بخش ايران، مهاجم خود را به راحتی با رودباريان تک به تک کردند، که دروازه بان تيم ايران در جبران اشتباه خود در نيمه نخست، واکنشی سرنوشت ساز داشت.


گل دوم ايران در لحظه هايی به ثمر رسيد که گرمای شرجی مالزی اثری نامطلوبتر روی تيم ازبکستان نشان می داد و ياران اين تيم حتی پس از خوردن گل دوم يارای ارائه يک بازی تهاجمی نداشتند.


اين تيم با خنثی کردن بازيکنان کليدی تيم ملی ايران در نيمه نخست، توانست از بروز هر خطری برای دروازه اش جلو گيری کند. اما در نيمه دوم بارها از جناح چپ دفاع خود دچار مشکل شد.


بعد از گل دوم، داور کويتی مسابقه امير قلعه نويی را از زمين اخراج کرد تا در مسابقه روز يکشنبه ۱۵ ژوييه با تيم ملی چين از روی سکوها و با تلفن همراه تيم ايران را رهبری کند. قلعه نويی در پايان مسابقه اظهار کرد که اخراج او در اثر يک سوء تفاهم با داور بوده که تصور کرده است او به داور پرخاش می کند.


در مسابقه ای کم تماشاگر، تيم ايران با روش ۳-۳-۴ و با اين آرايش به زمين رفت: حسن رودباريان، مهدی مهدوی کيا ( کاپيتان )، جلال حسينی، رحمان رضايی، فريدون زندی، آندرانيک تيموريان ، جواد نکونام، علی کريمی ( از دقيقه ۸۹ هادی عقيلی )- رسول خطيبی ( از نيمه دوم جواد کاظميان )، وحيد هاشميان ( مهرزاد معدنچی از دقيقه ۷۰ ) و غلامرضا عنايتی.


در پايان روز نخست رقابت های چهار گانه در چهار کشور مالزی، اندونزی، تايلند و ويتنام در شرق آسيا، بجز تيم ملی ايران، تيم های غرب آسيا پيروزی نداشتند. امارات دو برصفر به ويتنام باخت. بحرين دو بر يک مغلوب اندونزی شد.


عراق با تايلند يک بر يک کرد. قطر همين نتيجه را در برابر ژاپن ، مدافع عنوان قهرمانی کسب کرد تا موفق ترين تيم عربی باشد و مسابقه تيم عربستان سعودی در برابر کره جنوبی در حالی در دقيقه ۸۴ با خاموشی پروژکترها قطع شد که دو تيم يک بر يک بودند.


XS
SM
MD
LG