لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۹

سارا پیلين به عنوان معاون جان مک کين معرفی شد


جان مک کين، سارا پالين، فرماندار ايالت آلاسکا، را به عنوان معاون خود معرفی کرد.
(عکس از afp)
جان مک کين، سارا پالين، فرماندار ايالت آلاسکا، را به عنوان معاون خود معرفی کرد. (عکس از afp)

جان مک کين، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات رياست جمهوری آمريکا، سارا پیلين، فرماندار ايالت آلاسکا، را به عنوان معاون خود معرفی کرد.


جان مک کین در اجتماع انتخاباتی در دیتون، اوهایو، سارا پیلين، ۴۴ ساله، را به عنوان معاون خود در انتخابات رياست جمهوری معرفی کرد و گفت: از بین شخصیت های برجسته وی را انتخاب کرده است چرا که سارا پیلین می تواند برای از میان برداشتن موانع به وی کمک کند.


انتخاب سارا پیلين به عنوان اقدامی برای جذب آرای هواداران هيلاری کلينتون و رای دهندگان مستقل ارزيابی شده است.


سناتور هيلاری کلينتون، از نامزدهای حاضر در رقابت های حزب دمکرات برای انتخابات رياست جمهوری در نوامبر سال ۲۰۰۸ بود که به رغم کسب ۱۸ميليون رای، در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات از رقيب خود سناتور باراک اوباما شکست خورد.


نظر سنجی ها تا پيش از برگزاری همايش ملی حزب دمکرات، نشان می داد که فقط ۶۵ درصد از طرفداران هيلاری کلينتون به باراک اوباما رای خواهند داد.


تحليلگران می گويند: توجه جامعه آمريکا به حضور هيلاری کلنيتون باعث شده است تا سناتور مک کين از اين مسئله به مثابه يک فرصت برای بالابردن شانس پيروزی خود در انتخابات ماه نوامبر استفاده کند.


سارا پیلين از سال ۲۰۰۶ فرمانداری ايالت آلاسکا را بر عهده دارد. وی فارغ التحصيل رشته روزنامه نگاری است و به جناح محافظه کار حزب جمهوریخواه نزديک است.


سارا پیلين پنج فرزند دارد و از مخالفان سقط جنين در آمريکا است. خانم پالين سابقه شهرداری شهر کوچک واسيلا در آلاسکا طی سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۲ را در کارنامه خود دارد.


مواضع سارا پیلين به برنامه سناتور مک کين در مسئله انرژی در آمريکا بسيار نزديک است.


در صورتی که سناتور مک کين در انتخابات رياست جمهوری در چهارم نوامبر ۲۰۰۸ به پيروزی برسد، سارا پیلين نخستين زنی خواهد بود که در تاریخ آمريکا به مقام معاونت رياست جمهوری اين کشور رسيده است.


درهمين حال به گزارش رويترز، انتخاب سارا پيلين باعث شگفتی برخی از چهرهای حزب جمهوری خواه شده است.


پيشتر از ميت رامنی، فرماندار سابق ماسا چوست، تيم پاولنتی، فرماندار مينه سوتا، و تام ريدج، فرماندار سابق به پنسیلوانیا عنوان نامزدهای احتمالی برای معاونت آقای مک کين نام برده می شد.


سارا پيلين بسيار جوانتر از سناتور جوزف بايدن، معاون باراک اوباما در انتخابات رياست جمهوری آمريکا، است.وی همچنين سه سال از باراک اوباما جوانتر است.


سارا پيلين شامگاه روز پنجشنبه وارد فرودگاهی در نزديکی ديتون اوهايو شد. تا در اجتماع انتخاباتی در این شهر به همراه جان مک کين شرکت کند.


XS
SM
MD
LG