لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۷

اسپانیا با شکست پرتغال به یک چهارم نهایی رسید


داويد وی یا زننده گل اسپانیا
داويد وی یا زننده گل اسپانیا
تيم ملی اسپانيا، قهرمان اروپا در اخرين مسابقه مرحله يک هشتم پايانی جام جهانی با تک گل زيبای داويد وی يا يک بر صفر پرتغال را شکست داد و کريستيانو رونالدو و تيمش را حذف کرد.

اسپانيا در نيمه دوم برتر از پرتغال بود و توانست در دقيقه ۶۳ توسط گلزن اول خود دروازه محکم و مقاوم ادوآردو را فروريزد و مهيای مسابقه مرحله يکچهارم پايانی در روز شنبه با پاراگوئه شود.

يک دقيقه بعد از شيرجه و ضربه سری که فرناندو لورنته زد و ادوآردو توپ را سينه اش مهار کرد، دروازه پرتغال فرو ريخت. ارسال پاس با ارزش و کوتاه توپ توسط آندرس اينيستا به ژاوی با ضربه پيچ دار او ابتدا توسط ادوآردو دفع شد، ولی توپ بازگشته را وی يا به زير ديرک افقی دروازه کوبيد و چرخش توپ به درون دروازه به گل مهم و پيروزی بخش اسپانيا بدل شد.

در حالی که پرتغال سايه ای از درخشش کريستيانو رونالدو را به عنوان آس برنده در خدمت داشت، پس از يک نيمه اول برتر از نظر ايجاد خطر برای دروازه اسپانيا، در نيمه دوم تحت تاثير بازی مردان دل بوسکه قرار گرفت.

اين تيم پس از خوردن گل هم بارها دروازه اش تهديد به سقوط شد و بارها دروازه بان پرتغال منجی دروازه اش بود. تنها در دقيقه های پايانی پرتغاليها نمایش محکمی برای گريز از شکست نشان دادند.

آن چه که به يک ديدار تماشايی و نفسگير سايه انداخت خطاهای آشکار داوری به ويژه در دقيقه های آخر مسابقه بود که ترمز حمله های ديرهنگام ياران کارلوس کوئيروز را کشيد.

هکتور بالداسی، داور آرژانتينی منهای چشم پوشی از خطای آشکار مدافع اسپانيا روی رونالدو در موقعيتی حساس، در لحظه های اوج تلاش واپسين لحظه های تيم پرتغال، با نمايش دروغين مدافع اسپانيا به اخراج رويی کاستا اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاريها سپ بلاتر، رييس فدراسيون بين المللی فوتبال روز سه شنبه پذيرفت که تکنولوژی الکترونيک بايد به کمک داوريها بيايد. فيفا تا کنون با استفاده از پديده های علمی در کار داوری مخالفت کرده بود.

پرتغال تکيه اش بر کريستيانو رونالدو بود که دراين مسابقه کم فروغ ظاهر شد. در مجموع تيم پرتغال نيز منهای مسابقه با تيم ضعيف و از پاشيده کره شمالی، در سه مسابقه با ساحل عاج، برزيل و اسپانيا فاقد قدرت گلزنی بود و هيچ گلی به ثمر نرساند تا حذف از جام جهانی و نمايشی ضعيف تر جام جهانی دوره پيش طبيعی ترين نتيجه باشد.

در مسابقه ای که ژاوی، هافبک تيم ملی اسپانيا بيشترين رای را برای بهترين بودن داشت، اين تيم ۶۱ در صد بازی صاحب توپ بود. و در نيمه دوم بارها به گلزنی نزديک شد که هربار هنر ادوآردو، دروازه بان پرتغال مانع کاميابی بيشتر آنان شد.

بازی پرتغال بر خلاف نمايش اين تيم بی شکست از نوامبر ۲۰۰۸ تاکنون بود. در ۲۴ مسابقه ای که کوئيروز رهبری آن را بدست گرفته است، در ۲۰ مسابقه اين تيم بی شکست بوده است.
XS
SM
MD
LG