لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۲

انفجار بمب صوتی در بیمارستان الغدیر تهران


نیروی انتظامی تهران از انفجار یک بمب صوتی در صبح روز سه‌شنبه در بیمارستان الغدیر تهران خبر داده و اعلام کرده است، این انفجار به دلیل «اختلاف شخصی» مظنون بازداشت شده با مالک داروخانه بیمارستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، صبح روز سه‌شنبه یک بمب صوتی در بیمارستان الغدیر تهران منفجر شده است که بر اثر آن تمام‌ شیشه‌های ورودی بیمارستان شکسته شده است.

به دنبال این حادثه نیروی انتظامی تهران بزرگ با اعلام این که بمب منفجر شده یک بمب دست ساز بوده که به «صورت ابتدایی ساخته شده و با فیتله کار می‌کرد»، از دستگیری «مظنون این انفجار» توسط ماموران پلیس خبر داده است.

همچنین براساس اعلام پلیس تهران، در این انفجار که «به خاطر اختلاف شخصی مظنون دستگیر شده با مالک داروخانه این بیمارستان صورت گرفته است» کسی زخمی یا کشته نشده است.

از سوی دیگر یکی از مسئولان بیمارستان الغدیر واقع در شرق تهران نیز، با اعلام این که این حادثه ساعت هشت صبح روز سه‌شنبه روی داده، گفته است:‌ «صدایی در سالن ورودی بیمارستان الغدیر در ساعت هشت صبح به گوش رسید که با حضور حراست این بیمارستان مشخص شد، یک بمب در این سالن جاسازی شده است».

وی که نمی‌خواست، نامش فاش شود، همچنین افزوده است:‌ «صدای این انفجار موجب وحشت بیماران و پرسنل بیمارستان شد».

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در حالی «انگیزه شخصی» را علت انفجار روز سه‌شنبه در بیمارستان الغدیر تهران دانسته است که هفته گذشته و به دنبال کشته شدن دو پزشک، اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده این نیرو انگیزه شخصی و «انتقام‌گیری» را علت قتل این پزشکان اعلام کرده بود.

حدود دو هفته پیش دکتر غلامرضا سرابی ، متخصص داخلی و پزشک بیمارستان خاتم‌الا نبیا، وابسته به سپاه پاسداران، هنگام خروج از مطب خود در حوالی نارمک، هدف تیراندازی قرار گرفت و دو روز بعد در بیمارستان در گذشت.

یک روز قبل هم دکتر عبدالرضا سودبخش ، دانشیار بیمارستان امام خمینی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، هنگام خروج از مطب خود به ضرب گلوله فرد یا افراد ناشناسی کشته شده بود.

بر اساس اعلام پلیس آگاهی تهران ضاربان هر دو پزشک موتورسوار بوده‌اند.

همچنین در روز ۲۲ دی‌ ماه سال گذشته خورشیدی نیز، مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران بر اثر انفجار یک بمب هدایت شونده در مقابل خانه خود در شمال تهران کشته شده بود.
XS
SM
MD
LG