لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۳

شمار زندانیان ادوار تحکیم وحدت به ۹ نفر رسید


موج بازداشت اعضای سازمان ادوار تحکیم در حالی صورت گرفته است که احمد زیدآبادی دبیر کل و عبدالله مومنی سخنگوی این سازمان بیش از پنج ماه است که در زندان اوین به سر می‌برند.
موج بازداشت اعضای سازمان ادوار تحکیم در حالی صورت گرفته است که احمد زیدآبادی دبیر کل و عبدالله مومنی سخنگوی این سازمان بیش از پنج ماه است که در زندان اوین به سر می‌برند.
با دستگیر شدن شماری دیگر از اعضای سازمان ادوار تحکیم وحدت از شب ۱۳ آبان به بعد، شمار بازداشت‌شدگان این سازمان به ۹ نفر رسیده است.

به گزارش وب‌سایت ادوارنیوز، از شب ۱۳ آبان‌ماه امسال، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در اقدامی هماهنگ مبادرت به بازداشت اعضای سازمان تحکیم وحدت کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که حسن اسدی زیدآبادی و محمد صادقی، دو عضو شورای مرکزی این سازمان، شب ۱۳ آبان در خانه‌های خود بازداشت شده و صبح روز ۱۳ آبان نیز حجت شریفی و نفیسه زارع کهن، دو عضو دیگر ادوار تحکیم، دستگیر شده‌اند.

ظهر چهارشنبه ۱۳ آبان‌ماه، موسی ساکت، دبیر شعبه آذربایجان شرقی سازمان ادوار تحکیم، نیز دستگیر شد.

پس از آن در روز شنبه ۲۳ آبان‌ماه سلمان سیما، عضو کمیته سیاسی ادوار تحکیم،‌ در برابر منزلش بازداشت شد و به زندان اوین انتقال یافت.

کوهزاد اسماعیلی، دبیر سازمان ادوار تحکیم وحدت شعبه گیلان، نیز پس از آن که روز دوشنبه ۲۵ آبان‌ماه با قرار وثیقه ۲۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود مجددا روز بعد، سه‌شنبه، دستگیر شد.

موج بازداشت اعضای سازمان ادوار تحکیم در حالی صورت گرفته است که احمد زیدآبادی، دبیر کل، و عبدالله مومنی، سخنگوی این سازمان، بیش از پنج ماه است که در زندان اوین به سر می‌برند.

سازمان ادوار تحکیم وحدت در جریان انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری از مهدی کروبی حمایت کرد.

به تازگی دادگاه عبدالله مومنی به هشت سال حبس تعزیری برای او حکم داده است که، به گفته همسر وی، دو سال از این هشت سال مربوط به پرونده پیش از انتخابات وی است که تازه به این عضو سازمان ادوار ابلاغ شده است.

احمد زیدآبادی، دبیرکل سازمان ادوار تحکیم، نیز پیش از این در دیداری که با همسر خود، مهدیه محمدی، داشته، از شرایط بسیار سخت سلول‌های انفرادی جمهوری اسلامی سخن گفته بود، به نحوی که وی را تا مرز «جنون» پیش برده بود.

روز سه‌شنبه دادگسترى كل استان تهران اعلام كرد كه تاكنون ۸۹ نفر از متهمان ناآرامى‌هاى پس از انتخابات ریاست جمهورى دهم محاكمه شده‌ و براى پنج نفر از آنها حكم اعدام صادر شده است.

در حالی که شماری از بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات عمدتا با قرارهای سنگین در روزهای اخیر آزاد شده‌اند، هم‌زمان افراد جدیدی به فهرست زندانیان جمهوری اسلامی افزوده می‌شود.

دوسال حبس و شلاق تعزیری برای کامبیز نوروزی


در همین حال شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای كامبیز نوروزی، وکیل دادگستری و روزنامه‌نگار، نیز به دو سال حبس تعزیری و ۷۶ ضربه شلاق تعزیری حکم داده است.

به گفته محمود علیزاده طباطبایی، وکیل کامبیر نوروزی، وی با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام از طریق شركت در راه‌پیمایی روز ۲۵ خردادماه، اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی» مواجه است.

كامبیز نوروزی، دبیر كمیته حقوقی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، در تاریخ هفتم تیرماه در مقابل مسجد قبا بازداشت شد و حدود دوهفته را در زندان سپری کرد.
XS
SM
MD
LG