لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۲

نجات سه زن در لندن پس از چند دهه «بردگی»


کارآگاه کوین هایلند٬ از افراد مرتبط با پرونده٬ در لندن در مورد آزادی این سه زن با رسانه ها سخن می‌گوید- ۳۰ آذرماه ۱۳۹۲
کارآگاه کوین هایلند٬ از افراد مرتبط با پرونده٬ در لندن در مورد آزادی این سه زن با رسانه ها سخن می‌گوید- ۳۰ آذرماه ۱۳۹۲
پلیس لندن می‌گوید سه زن را که مدت ۳۰ سال در خانه‌ای در جنوب لندن در شرایطی چون «برده‌ها» نگهداری می‌شدند٬ نجات داده و یک زن و مرد را در ارتباط با این مسئله بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز٬ پلیس لندن روز پنجشنبه٬ ۳۰ آذرماه یک زن ۶۹ ساله مالزیایی٬ یک زن ۵۷ ساله ایرلندی و زنی ۳۰ ساله از بریتانیا را که در خانه یک زن و مرد حدود ۶۷ ساله در جنوب لندن همچون برده‌ها زندگی می‌کردند آزاد کرده‌ است.

پلیس می‌گوید این «بدترین مورد برده‌داری» در لندن است که با آن مواجه شده است.

آزادی این افراد پس از آن صورت گرفته که یکی از این سه زن ۲۶ مهرماه با خیریه‌ای که به مبارزه با خشونت علیه زنان و «بردگی خانگی» می‌پردازد تماس گرفته و درخواست کمک کرده است.

پس از آن دو تن از این سه زن سه آبان‌ماه با مسئولان این خیریه و پلیس دیدار کرده‌اند و در نهایت زن سوم را هم نجات داده‌اند. به گفته پلیس این سه زن اکنون در مکان امنی نگهداری می‌شوند.

پلیس می‌گوید زن و مرد بازداشت شده در این رابطه٬ ملیت بریتانیایی ندارند و متهم به وادار کردن این سه زن به «کار اجباری» و «بردگی خانگی» هستند.

به گفته پلیس این سه زن از نظر روانی «به شدت» آسیب دیده‌اند و در طول ۳۰ سال دسترسی چندانی به جهان بیرون نداشته‌اند.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که در این سه دهه این سه زن در چه شرایطی بودند. به گفته پلیس به نظر نمی‌رسد که قضیه آزار جنسی در میان باشد.

ماه گذشته نخستین فهرست جهانی برده‌داری از سوی بنیاد «واک فری» که مقر آن در استرالیا است٬ منتشر شد. بر اساس این فهرست در حال حاضر نزدیک به «۳۰ میلیون‌» نفر در ۱۶۲ کشور جهان در شرایطی مانند برده‌ها زندگی‌ می‌کنند.

بریتانیا در این فهرست جایگاه ۱۶۰ را به خود اختصاص داده است. طبق این فهرست تخمین زده می‌شود که «بیش از چهار هزار تن» در بریتانیا زندگی‌ای همچون برده‌ها داشته باشند.

در سال‌های گذشته چندین مورد مشابه به شدت در رسانه‌‌ها خبرساز شد.

تابستان سال جاری در آمریکا سه زن پس از سه دهه زندانی بودن در خانه مردی ۵۲ ساله آزاد شدند.

سال ۲۰۰۶ ناتاشا کامپوش٬ هشت سال پس از ربوده شدنش توسط ولفگانک پریکلوپیل٬ پیدا شد.

در نهایت سال ۲۰۰۹ ژوزف فریتزل اتریشی به اتهام ۲۴ سال زندانی کردن دخترش٬ الیزابت فریتزل٬ در سلولی در زیرزمین خانه‌اش٬ به حبس ابد محکوم شد. الیزابت فریتزل که سال ۲۰۰۸ نجات پیدا کرد٬ از پدرش صاحب هفت فرزند شده است.
XS
SM
MD
LG