لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۰

اژه‌ای: موسوی و کروبی به بازداشتگاه حشمتیه منتقل نشده‌اند


غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه
در حالی که فرزندان آقایان موسوی و کروبی بر انتقال والدینشان به زندان حشمتیه ارتش تأکید دارند، سخنگوی قوه قضائیه انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به بازداشتگاه حشمتیه را تکذیب می‌کند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای روز سه شنبه، ۱۰ اسفند در گفت‌و‌گو با ایسنا در خصوص انتقال این دو رهبر مخالفان در ایران به بازداشتگاه حشمتیه گفت: «اخبار منتشره از سوی برخی رسانه‌های معاند مبنی بر انتقال آقایان موسوی و کروبی به بازداشتگاه حشمتیه صحت ندارد.»

وبسایت کلمه روز دوشنبه اعلام کرد که میرحسین موسوی و مهدی کروبی، به همراه زهرا رهنورد و فاطمه کروبی دستگیر شده و در زندان حشمتیه ارتش زندانی‌اند. اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی نیز در گفت‌و‌گو با رادیو فردا این خبر را تأیید کرده است.

خانواده‌های موسوی و کروبی نیز اعلام کرده‌اند که پس از تظاهرات ۲۵ بهمن که به فراخوان موسوی و کروبی صورت گرفت، هیچ تماسی با خانواده‌های خود نداشته‌اند.

این در حالی است که خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد دستگیری میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان، ضمن تکذیب این خبر نوشته بود، آنها در خانه‌های خود هستند.

دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در واکنش به این خبرگزاری، تصریح کردند: «ما فرزندان دکتر رهنورد و مهندس موسوی تکذیب خبر بازداشت و انتقال آنها را به زندان حشمتیه ، که توسط برخی سایت‌های دولتی در واکنشی شتابزده به این خبر پخش شد، به شدت رد می‌کنیم.»

فرزندان رهنورد و موسوی تاکید کردند: «تنها هنگامی عدم صحت خبر بازداشت پدر و مادرمان برای ما مشخص و قابل باور خواهد شد که فورا آنها را در خانه پدری خود و بدون تهدید یا حضور نیروهای امنیتی یا نظامی در صحت و سلامت کامل فیزیکی و روحی همانگونه که تا پیش از ناپدید شدن بوده‌اند، دیدار کنیم.»

خانواده مهدی کروبی نیز روز دوشنبه، خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری فارس را «کذب محض» خوانده و اعلام کردند که «تمامی شواهد حاضر دال بر عدم حضور مهدی کروبی و فاطمه کروبی در منزل است.»

سخنگوی قوه قضائیه ایران روز دوشنبه از قطع ارتباط تلفنی، غیر تلفنی و ایجاد محدودیت برای میرحسین موسوی و مهدی کروبی از سوی جمهوری اسلامی خبر داد، اما تا‌کنون هیچ مقام رسمی انتقال این دو رهبران مخالفان به همراه همسرانشان به زندان حشمتیه ارتش را تأیید نکرده است.
XS
SM
MD
LG