لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۰

باهنر: دولتم دولت آقا اجازه نخواهد بود


محمدرضا باهنر که گفته است برای انتخابات ریاست جمهوری خردادماه نامزد می‌شود، می‌گوید به «رهنمودهای رهبری» عمل می‌کند ولی دولت او «دولت آقا اجازه» نخواهد بود.

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از تشکل‌های عمده اصولگرا، در یک نشست گفته است: «به رهنمودهای رهبری عمل می‌کنم.»

این چهره سیاسی که در سال‌های نخست دولت محمود احمدی‌نژاد از حامیان او بود و بعد به جمع منتقدان او پیوست، در عین حال تاکید کرده است: «قطعا دولت من دولت آقا اجازه نخواهد بود.»

با این حال به گفته نایب رئیس مجلس ایران، «رویه رهبری این نیست که در شرح وظایف قوا دخالت کنند. در طول حضورم در مجلس به عدد انگشتان یک دست نیز به خاطر ندارم که رهبری در شرح وظایف قوا دخالت کرده باشند.»

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ایران گفته است «در چند سال اخیر... یک کار اقتصادی درخور شان مردم صورت نگرفته است.»

انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در ۲۴ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود. آقای باهنر از جمله چهره‌هایی است که اعلام کرده است در این انتخابات نامزد می‌شود.

در میان اصولگرایان، سه گروه در پی رقابت در این انتخابات هستند. ائتلاف ۱+۲ شامل علی اکبر ولایتی، غلامعلی حداد عادل و محمدباقر قالیباف از یک سو، نامزد احتمالی مورد حمایت دولت از سوی دیگر، و جبهه پایداری که شامل گروهی از حامیان دولت است که در عین حال نسبت به برخی از مواضع و چهره‌های اصلی دولت از جمله اسفندیار رحیم‌مشایی انتقاد دارند. افراد دیگری نظیر محسن رضایی نیز با اینکه به اصولگرایان نزدیک هستند به صورت فردی اعلام نامزدی کرده‌اند.

محمدرضا باهنر در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر که در نخستین روزهای سال جاری منتشر شد، پیش‌بینی کرده بود که در انتخابات ٢۴ خرداد «جبهه پایداری»، عمده‌ترین تشکل حامی محمود احمدی‌نژاد در سال‌های اخیر، به دو دسته تقسیم می‌شود و گروهی از آنان با حامیان دولت و گروهی دیگر با بقیه اصولگرایان همکاری می‌کنند.

جبهه پایداری، گروهی از اصولگرایان هستند که در سه سال گذشته و با وجود فاصله‌گرفتن بسیاری از اصولگرایان از محمود احمدی‌نژاد، حامی او باقی مانده‌اند و به محمدتقی مصباح یزدی گرایش دارند.

باهنر، این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری که در حال حاضر فراگیرترین تشکل اصولگرایان است، با لزوم حضور تک‌نامزدی اصولگرایان در انتخابات مخالفت کرده و گفته است: «ممکن است به یک کاندیدا نرسیم و شاید در این انتخابات شرایط اقتضا کند که دو تا یا سه تا کاندیدا داشته باشیم. لزوما حتما نباید ائتلاف به یک کاندیدا منجر شود.»

محمدرضا باهنر، نماینده اصولگرای مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ۲۳ اسفندماه سال گذشته با اشاره به نمایندگی‌اش در هفت دوره مجلس شورای اسلامی با «رأی اعتماد مردم»، نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری خردادماه ۹۲ را رسما اعلام کرد.
XS
SM
MD
LG