لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۳

«دستگیری دو عامل» اسیدپاشی به مدیر بیمارستان در تهران


انجام عمل بر روی دکتر سیاوش انوری، مدیر بیمارستان ضیائیان تهران، پس از اسیدپاشی به صورت وی
انجام عمل بر روی دکتر سیاوش انوری، مدیر بیمارستان ضیائیان تهران، پس از اسیدپاشی به صورت وی

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری «یک پزشک و یک دانشجو» به عنوان «دو عامل» حادثه اسیدپاشی به دکتر سیاوش انوری، مدیر بیمارستان ضیائیان تهران، خبر داد.

حسین ساجدی نیا شامگاه یکشنبه ۹ آذر در مصاحبه‌ای با خبرگزاری دولتی ایرنا گفت که بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، متهم ردیف اول اسیدپاشی، «یک پزشک» و متهم ردیف دوم نیز «دانشجو» است.

آقای ساجدی‌نیا علت اقدام به اسیدپاشی را یک «موضوع صنفی» ذکر کرد.

وی تصریح کرد: «براساس اقدامات و فعالیت‌های فنی و پلیسی انجام شده، دو عامل اصلی اسیدپاشی به مدیر بیمارستان ضیائیان تهران در مدت زمانی کمتر از ۲۴ ساعت از زمان وقوع حادثه دستگیر شدند.»

پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت نیز نیز در این رابطه نوشته‌است که «طبق شواهد موجود انتقام‌جویی شخصی مهمترین علت اقدام این فرد بوده و همدست وی از نزدیکان ضارب و دانشجوی مقطع کارشناسی است.»

این منبع می‌افزاید که «سابقه رفتارهای نابهنجار قبلی فرد دستگیر شده منجر به تعلیق وی از عضویت در هیات علمی شده بود.»

براساس گزارش‌ها، دکتر سیامند انوری، مدیر بیمارستان ضیائیان تهران، حدود ساعت ۲۱ روز شنبه ۸ آذر، هنگام بازگشت به خانه خود توسط دو سرنشین یک موتورسیکلت هدف حمله با اسید قرار گرفت و در بیمارستان فارابی بستری شد.

حسن هاشمی، وزیر بهداشت، روز یک‌شنبه ۹ آذر خبر داده بود که چشم راست آقای انوری «خوب» است و چشم چپ وی نیز شنبه شب تحت عمل جراحی قرار گرفته‌است.

به گفته آقای هاشمی بخشی از بدن و صورت مدیر بیمارستان ضیائیان تهران دچار سوختگی شده‌است.

آقای انوری نیز روز یک‌شنبه ۹ آذر گفته بود که عمل چشم چپش «نتیجه‌بخش و موفقیت‌آمیز» بوده و درد پوستش نیز برطرف شده‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی درباره عاملان این اسیدپاشی نیز گفته بود: «آرزو می‌کنم خدا آن‌ها را ببخشد، کینه‌ای از کسی به دل ندارم و شکایتی هم ندارم حتی اگر بدانم که چه کسی بوده‌است.»

حمله با اسید به رئیس بیمارستانی در تهران در حالی صورت می‌گیرد که طی هفته‌های گذشته اخبار مربوط به اسیدپاشی به زنان در اصفهان و یا حملات مشابه در تهران به طور گسترده‌ای بازتاب پیدا کرده‌اند.

هفته گذشته فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفته بود «عامل اصلی» اسیدپاشی به یک خانم جوان در شرق تهران بازداشت شده است.

پس از گذشت بیش از ۴۰ روز از انتشار اولین خبر درباره اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان هنوز عامل یا عوامل این اقدام دستگیر نشده‌اند، این در حالی است که مهدیه گلرو، عضو کانون شهروندی زنان و از شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی به اسیدپاشی‌های اصفهان همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خبر داده است که از ابتدای امسال، در ایران «۳۱۸ مورد اسیدپاشی» صورت گرفته است.

XS
SM
MD
LG