لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۳

پرونده سفر «پرهزینه» احمدی‌نژاد آماده قرائت در صحن مجلس شد


رئیس کمیسیون اصل نود مجلس روز یک‌شنبه، پنجم خرداد، از نهایی شدن پرونده «سفر پرهزینه» سال گذشته محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران، به نیویورک خبر داد.

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل نود، در گفت‌وگو با «خانه ملت»، خبرگزاری مجلس، خبر داد که شکایتی که نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه، در مورد این سفر کرده‌بود هم‌اینک بررسی نهایی شده و گزارش آن آماده قرائت در صحن مجلس است.

محمدعلی پورمختار با ذکر این‌که «پاسخ دولت به کمیسیون درباره دلیل همراهی ۱۲۵ نفر از افرادی که ضرورتی به همراهی آنها نبوده قانع کننده نبود و پاسخ‌ها کلی بود» افزود: «به جز هزینه هواپیما، هزینه هر اتاق که در هتل محل اقامت رئیس جمهور در اختیار همراهانش قرار گرفت شبی ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار بود.»

خبرگزاری مجلس در ادامه نوشت که نمایندگان مجلس در اعتراضات خود مطرح کردند که: «در شرایطی که محدودیت ارزی داریم و مردم به لحاظ معیشتی در مضیقه به سر می‌برند، بحث تحریم و تورم و همچنین سیاست‌های انقباضی دولت در بودجه و کاهش بودجه عمرانی و جاری مطرح است؛ این سوال از رئیس جمهور مطرح است که چرا ۱۲۰ نفر را با خود به نیویورک برده است.»
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:18 0:00
لینک مستقیم

محمود احمدی‌نژاد برای آخرین سفر خود به نیویورک که اوایل مهرماه سال ۹۱ برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد برای ۱۶۰ نفر از آمریکا درخواست ویزا کرد که ۱۴۰ نفر از آنها ویزا دریافت کردند.

این امر شکایت گروهی از نمایندگان مجلس را به دنبال داشت و روزنامه آرمان روز دهم مهر ۹۱ در این باره نوشت که «نکته قابل تامل در سفر رئیس جمهور به نیویورک عدم دعوت از نمایندگان مجلس برای حضور در این سفر بود که با واکنش بهارستان‌نشینان مواجه شد.»

به گزارش این روزنامه محمود احمدی نژاد در آن سفر «همسرش اعظم‌السادات فراحی به همراه علیرضا پسرش و همسر او را با خود همراه کرده بود»؛ محمود احمدی‌نژاد بر خلاف سفرهای گذشته، در سفر سال ۹۱ به نیویورک هیچ یک از نمایندگان مجلس را همراه خود نبرد.

محمود احمدی نژاد در سفر سال ۹۰ خود به نیویورک حدود ۱۰۰ نفر ازجمله چند وزیر، مشاور، محافظ و مترجم، و همسر، فرزند، عروس، داماد و نوه‌اش را همراه برده بود.

هتل وارویک که در تقاطع خیابان‌های ششم و ۵۴ام نیویورک قرار دارد هم در سال ۹۰ و هم در سال ۹۱ میزبان رئیس جمهوری ایران بود. در سال ۹۰ به رغم اعتراض‌های زیاد به هتل وارویک به دلیل میزبانی رئیس‌جمهور ایران، این هتل طبقه هیجدهم خود را در اختیار محمود احمدی‌نژاد و همراهان وی قرار داد.

روزنامه آرمان در مورد سفر سال ۹۰ نوشت به رغم آنکه «حضور همسران رؤسای جمهور در برخی سفرهای قبلی مسئولان وجود داشت، اما حضور عروس و پسر احمدی‌نژاد در نیویورک در سال ۹۰، علی‌رغم نداشتن مسئولیت مهم دولتی، یکی از عجیب‌ترین سفرهای خارجی را رقم زد.»
XS
SM
MD
LG