لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۸

معرفی دولت جدید اوکراین تا روز پنجشنبه به تعویق افتاد


مقامات اوکراین روز سه شنبه از آغاز رسمی کارزار انتخابات زودرس ریاست‌جمهوری در این کشور و معرفی یک نخست‌وزیر و کابینه موقت جدید طی هفته جاری خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، معرفی نخست‌وزیر و کابینه موقت جدید در اوکراین قرار بود روز سه‌شنبه انجام شود اما خبرگزاری رویترز در همین روز خبر داد که تشکیل دولت جدید این کشور به روز پنج‌شنبه موکول شده‌است.

امور دولتی اوکراین در حال حاضر توسط یک دولت موقت به رهبری سخنگوی پارلمان این کشور یعنی «الکساندر تورچینوف» مدیریت می‌شود.

مقام‌های اوکراینی هم‌چنین روز سه‌شنبه اعلام کردند که کارزار انتخابات زودرس ریاست‌جمهوری این کشور که قرار است در بیست‌وپنجم ماه مه برگزار شود رسماً از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی روسیه، رییس کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین اعلام کرده‌است که حضور یولیا تیموشنکو، رقیب سیاسی رییس‌جمهوری فراری، که روز شنبه از زندان آزاد شده در انتخابات پیش رو بلامانع است.

«ویکتور یانوکوویچ»، رییس‌جمهوری سرنگون‌شده اوکراین که هم‌اینک به مکانی نامعلوم گریخته، متهم است که اقدام به «کشتار جمعی» معترضان در شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین، کرده و در این ارتباط حکم بازداشت او نیز صادر شده‌است.

ویکتور یانوکوویچ که در انتخابات ریاست‌جمهوری و به صورت دموکراتیک انتخاب شده بود سیاستی نزدیک به مسکو را دنبال می‌کرد اما در ماه‌های اخیر با اعتراضات و تظاهرات گسترده طرفداران نزدیکی اوکراین به غرب روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری روسی ایتارتاس، وزارت بهداشت اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که آخرین درگیری‌های پلیس دولت یانوکوویچ با معترضان ۸۲ کشته و ۷۲۴ زخمی برجای گذاشته‌است.

خبرگزاری اینترفکس نیز خبر داده که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، از غرب خواسته‌است تا به اوکراین برای «انتخاب بین روسیه و غرب» فشار نیاورد.

در همین حال با قطع کمک‌های مسکو به اوکراین، دولت اوکراین از غرب خواسته‌است تا برای جلوگیری از ورشکستگی کشور ۳۵ میلیارد دلار به کی‌یف کمک کند.
XS
SM
MD
LG