لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۵

مجلس ایران «فساد در مدارس فوتبال» را پیگیری می‌کند


رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از «پيگيری فساد در مدارس فوتبال» توسط اين کميسيون خبر داده است.
محمدعلی پورمختار، پنجشنبه ۲۹ اسفند به خبرگزاری فارس گفته که پيگيری اين موضوع، بخشی از پيگيری پرونده «فساد در فوتبال» در کميسيون اصل ۹۰ است.
کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بر مبنای قانون اساسی ايران، وظيفه بررسی شکايات از «طرز کار» دولت، مجلس و قوه قضائيه را دارد.
آقای پورمختار، رئيس اين کميسيون تاکيد کرده که گزارش مربوط به فساد در مدارس فوتبال، در گزارش نهايی کميسيون اصل ۹۰ درباره فساد در فوتبال ايران، درج خواهد شد.
فوتبال ايران در سال‌های اخير با اتهام فساد گسترده در سطح بازيکنان، مربيان، باشگاه‌ها و فدراسيون مواجه بوده و مدتی است که اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان و نوجوانانی که برای يادگيری فوتبال و پيوستن به باشگاه‌های معتبر، وارد مدارس آموزشی اين رشته ورزشی می‌شوند نيز در رسانه‌ها منتشر می‌شود.
ماهنامه تخصصی دنيای فوتبال، ماه گذشته، جزئياتی تکان‌دهنده درباره سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان و نوجوانان در برخی مدارس فوتبال منتشر کرد. اين ماجرا قبلا نيز در رسانه‌های ايران منتشر شده بود هرچند بازتاب چندانی نداشت.
بر مبنای گزارش‌های متعددی هم که در روزنامه‌هايی مانند شرق، روزگار و سايت‌های خبری منتشر شده، تعدادی از مربيان سرشناس فوتبال و اعضای باشگاه‌های ورزشی از علاقه کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنها به اين رشته ورزشی سوءاستفاده کرده و به آنها تجاوز می‌کنند.
تعدادی از متجاوزان از صحنه‌های تجاوز فيلم هم گرفته‌اند.
به گزارش رسانه‌های ايران، در برخی از اين موارد، حتی اسناد مربوط به سوءاستفاده‌های جنسی و تجاوز به کودکان در اختيار رسانه‌ها نيز قرار داده شده اما هرگز پيگيری نشد.
XS
SM
MD
LG