لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۰

محمود احمدى نژاد: من خودم نماد تغيير هستم


رييس جمهور ايران می گوید: «نه تنها ۱۴ ميليون نفر تغيير مى خواهند بلكه ۴۰ ميليون نفر طالب تغييرند. من خودم نماد تغييرم؛ تغيير اساسى در ساختارها.»
رييس جمهور ايران می گوید: «نه تنها ۱۴ ميليون نفر تغيير مى خواهند بلكه ۴۰ ميليون نفر طالب تغييرند. من خودم نماد تغييرم؛ تغيير اساسى در ساختارها.»
در حالى كه اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهورى ادامه دارد محمود احمدى نژاد سه شنبه شب، خود را «نماد تغيير» در ايران دانست و گفت: تغييرات در دولت آينده قابل توجه خواهد بود.

آقاى احمدى نژاد كه با ۲۴ ميليون و ۵۰۰ هزار راى به عنوان برنده انتخابات رياست جمهورى دهم معرفى شده است با حضور در تلويزيون دولتى ايران، انتخابات اخير را «كاملا پاك و سالم» دانست و گفت: با اين انتخابات ما وارد دوران جديدى در عرصه داخلى و خارجى شديم.

مخالفان نتايج انتخابات رياست جمهورى مى گويند كه در اين انتخابات تقلب هاى گسترده اى به نفع محمود احمدى نژاد صورت گرفته است و دولت بر آمده از اين نتيجه را مشروع نمى دانند.

آقاى احمدى نژاد در سخنرانى تلويزيونى خود به مخالفان نتیجه انتخابات حمله كرد و گفت: «از مدعيان سياستمدارى پذيرفته نيست كه اين حماسه عظيم را اين طور زير سوال ببرند كه البته نخواهند توانست.»

وى كه از روى متن با مخاطبان تلويزيون سخن مى گفت اظهار داشت: «بعضى ها مى گويند ۱۴ ميليون نفر از مردم ايران منتقدند؛ مگر آن ۲۵ ميليون نفر منتقد نيستند؟ به عقيده من ۴۰ ميليون نفر منتقدند و اصلا من خودم خط مقدم انتقادم و اصلا موضع من انتقادى است.»

رييس جمهور ايران افزود: «نه تنها ۱۴ ميليون نفر تغيير مى خواهند بلكه ۴۰ ميليون نفر طالب تغييرند. من خودم نماد تغييرم؛ تغيير اساسى در ساختارها.»

بر اساس گزارش وزارت كشور جمهورى اسلامى، ۳۹ ميليون نفر در انتخابات رياست جمهورى دهم شركت كردند كه ۸۵ درصد افراد واجد شرايط را در بر مى گرفتند.

«ساختار دولت بايد متناسب با نياز امروز تغيير كند و من عملكردها، برنامه ها و نيازها را بررسى كرده ام. بايد در دولت تغييراتى ايجاد كرد و اين تغييرات قابل توجه خواهد بود.»

محمود احمدی نژاد
آيت الله على خامنه اى، رهبر جمهورى اسلامى ايران، اين تعداد شركت كننده در انتخابات را تاييد نظام جمهورى اسلامى عنوان كرده است.

برنامه هاى دولت دهم

محمود احمدى نژاد در سخنرانى تلويزيونى خود اشاره اى به اعتراض هاى اخير در ايران، كشته شدن معترضان و موج گسترده بازداشت فعالان سياسى و مدنى نكرد و در مقابل گفت: «الان در كشور ما آزادى هست و بايد در چارچوب قانون در همه بخش ها آزادى را توسعه دهيم چرا كه جامعه بدون آزادى خواهد مرد.»

وى در بخشى از سخنرانى تلويزيونى خود، تامين مسكن، هدفمند كردن يارانه ها، اجراى طرح تحول اقتصادى، توسعه فعاليت هاى اجتماعى و دافع از حقوق شهروندى را از برنامه هاى دولت خود در دوره جديد دانست.

آقاى احمدى نژاد از تغيير گسترده در كابينه خود خبر داد و گفت: «ساختار دولت بايد متناسب با نياز امروز تغيير كند و من عملكردها، برنامه ها و نيازها را بررسى كرده ام. بايد در دولت تغييراتى ايجاد كرد و اين تغييرات قابل توجه خواهد بود.»

رييس جمهور ايران به طور تلويحى اعلام كرد كه بعضى از وزيران كابينه اش تغيير خواهند كرد و به طور مشخص از وضعيت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى انتقاد كرد و گفت: «در حوزه فرهنگ كارهاى زيادى انجام شده است، از همه تشكر مى كنم اما در حد انتظار من نبود بويژه در حوزه هنر.»

آقاى احمدى نژاد كه از حمايت آيت الله خامنه اى برخوردار است وعده داد كه با برخوردهاى پليسى با مردم مقابله كند و اظهار داشت: «حل مسائل فرهنگى و اجتماعى فقط از طريق فرهنگى ميسر است و البته من اجازه اين برخوردها را نخواهم داد و اگر مشكلى پيش آمد با مردم در ميان خواهم گذاشت.»

به نظر مى رسد اشاره آقاى احمدى نژاد به طرح گشت ارشاد نيروى انتظامى است كه در چهار سال اول دوره رياست جمهورى وى عليه افراد موسوم به «بدحجاب» صورت گرفت و موجى از نارضايتى را در ايران برانگيخت.

مقام هاى نيروى انتظامى ايران در واكنش به انتقادها اعلام كردند كه اين طرح با همكارى و موافقت دولت آقاى احمدى نژاد به مرحله اجرا در آمده است.

نامزدهاى اصلاح طلب در دوران رقابت هاى انتخاباتى اعلام كردند كه در صورت پيروزى، گشت ارشاد را جمع آورى خواهند كرد ولى نيروى انتظامى اين برنامه را تبليغات براى جمع آورى راى دانستند و آن را خارج از وظايف دولت دانستند.

اسماعيل احمدى مقدم، فرمانده نيروى انتظامى، روز دوشنبه اعلام كرد كه گشت ارشاد با قدرت به زودى از سر گرفته خواهد شد.

وی گفت: بنا نيست هيچ تغييری متاثر از انتخابات در طرح های پليس ايجاد شود.
XS
SM
MD
LG