لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۲

حسین کروبی: انتشار سخنان مهدی کروبی اتهام اصلی من در دادگاه است


حسين كروبى، پسر مهدى كروبى، نامزد معترض انتخابات، به راديو فردا گفت كه در دادگاه روز سه شنبه انتشار صحبت ها و نامه هاى آقاى كروبى اتهام اصلى وى بوده است.

در حالى كه اكثر رسانه هاى فارسى زبان داخلى و خارجى روز سه شنبه موضوع دادگاه برگزار شده در تهران را در صدر اخبار خود قرار داده بودند، حسين كروبى، پسر مهدى كروبى، نيز امروز در دادگاهى ديگر از اتهامات خود دفاع كرد.

محمد حسين حق شناس، مدير مسئول روزنامه اعتماد ملى، و حسين كروبى پيش از اين به شعبه ۱۳ بازپرسى كاركنان دولت به رياست حجت الاسلام مقدمى احضار شده بودند.

حسين كروبى در گفت و گو با راديو فردا در پاسخ به اين پرسش كه قاضى دادگاه چه اتهاماتى را به او تفهيم كرد، اظهار داشت: در دادگاه امروز چهار، پنج مورد اتهام به من زدند كه شامل تبليغ عليه نظام، اشاعه فحشاء، تشويش اذهان عمومى و تلاش براى تبرئه اغتشاش گران است.

وى افزود: من در پاسخ گفتم كسانى عليه نظام تبليغ مى كنند كه خون جوانان مردم را در خيابان ها ريخته اند و در زندان ها به بدترين شيوه جوانان مردم را كشتند. ما براى سلامت نظام اين حرف ها را زديم.

حسين كروبى مى گويد: ما با شهامت مواردى را مطرح كرده ايم كه نظام بايد آنها را بررسى كند و در صورتى كه به نتيجه رسيد با خاطيان آن به شدت برخورد كند.

وى گفت كه پس از جلسه بازپرسى روز سه شنبه با قرار كفالت آزاد شده است.

مهدى كروبى، نامزد معترض انتخابات، در هفته هاى اخير هدف شديدترين حملات اصولگرايان تندرو قرار گرفته است كه وى را به تضعيف نظام از طريق شايعه پراكنى متهم كرده اند.

«كسانى عليه نظام تبليغ مى كنند كه خون جوانان مردم را در خيابان ها ريخته اند و در زندان ها به بدترين شيوه جوانان مردم را كشتند. ما براى سلامت نظام اين حرف ها را زديم.»

حسین کروبی در گفت و گو با رادیو فردا
آقاى كروبى ماه گذشته در نامه اى به اكبر هاشمى رفسنجانى، رييس مجلس خبرگان، از وى خواسته بود تا موضوع تجاوز به برخى دختران و پسران بازداشت شده در جريان نا آرامى هاى پس از انتخابات رسيدگى شود.

مقام هاى جمهورى اسلامى ايران اين اتهام را رد كرده اند ولى با اين حال، اعضاى كميته ويژه مجلس روز يكشنبه با آقاى كروبى ديدار كردند تا از اسناد و مدارك وى مطلع شوند.

حسين كروبى در باره اين جلسه گفت: جلسه ديروز جلسه خيلى خوبى بود و هم آقاى كروبى و هم نمايندگان عضو كميته ويژه مجلس از آن راضى بودند. شنيدم كه قرار شده پس از ديدار ديروز، آقاى كروبى جلسه اى با رييس مجلس و رييس قوه قضاييه داشته باشند.

استناد به صحبت ها و نامه هاى مهدى كروبى

حسين كروبى در ادامه گفت و گو با راديو فردا اظهار داشت: استناد دستگاه قضايى براى وارد كردن اتهام به او، هم به صحبت ها و نامه هاى آقاى كروبى بود كه چرا من آنها را منتشر كرده ام، هم اينكه در گفت و گو با راديو آلمان و تلويزيون بى بى سى مواردى كه آقاى كروبى گفته اند را تاييد كرده ام.

وى گفت: اين اتهام ها در واقع يك بهانه است و گر نه اصلا موضوع را خود آقاى كروبى مطرح كرده اند. اينكه به ما گير دادند يك بهانه است. آنها بستن روزنامه (اعتماد ملى) را به صحبت هاى آقاى كروبى ربط دادند در حالى كه هيچ ارتباطى ندارند.

حسين كروبى در پاسخ به اين پرسش كه آيا به دليل اظهارات خود در رسانه هاى خارجى مورد اتهام قرار گرفتيد يا روزنامه اعتماد ملى، گفت: مطالب مربوط به روزنامه را به من ربط ندادند و صحبت با رسانه هاى خارجى را مورد اتهامى من عنوان كردند.

وى تاكيد كرد: اينها خيلى اشكال مى گيرند كه چرا با خارجى ها صحبت مى كنيد. وقتى چهره اى مثل آقاى كروبى با اين سابقه در نظام، روزنامه اش را مى بنديد اين حكومت چه انتظارى مى تواند داشته باشد كه اعضاى حزب (اعتماد ملى) يا خانواده اش نتوانند با بيرونى ها صحبت كنند.

حسين كروبى خطاب به دستگاه قضايى ايران گفت: شما اگر اجازه مى داديد كه فعاليت روزنامه (اعتماد ملى) ادامه پيدا كند آن زمان شايد حرف اين افراد درست بود.
XS
SM
MD
LG