لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۴۲

گوگل: حملات به جی‌میل ده‌ها هزار کاربر ایرانی افزایش یافته است


معاون مدير عامل شرکت گوگل روز چهارشنبه، ۲۲ خرداد، اعلام کرد که در سه هفته گذشته، تلاش‌هايی برای دست يافتن به رمز عبور ده‌ها هزار کاربر ايرانی خدمات پست الکترونيکی جی ميل صورت گرفته است.

به نوشته آقای گروس، اين حملات که از داخل ايران منشاء گرفته انگيزه سياسی دارد و‌ توسط گوگل رديابی و مختل شده است.

قربانيان اين حملات، ايميلی دريافت می‌کنند که در بردارنده لينک به صفحه‌ای است جعلی برای حفظ و نگهداری حساب‌های کاربری، اما پس از کليک کردن بر روی لينک، کاربر وارد صفحه‌ای می‌شود که نام کاربری و رمز عبور او را خواهد دزديد.

گوگل در وبلاگ خود تصويری از يک ای‌ميل جعلی منتشر کرده که ارسال کننده‌های آن گفته‌اند که از بخش فنی گوگل است. اين ای‌ميل که از حساب کاربری Email.Settings@gmail.com فرستاده شده، حاوی لينکی است که به يک صفحه جعلی می‌رسد و از اين طريق نام کاربری و رمز عبور مشترکان را می‌دزدد.

آقای گروس گفته است که «حفاظت از حساب کاربری مشترکان ما در اولويت نخست قرار دارد و تلاش می‌کنيم با رديابی حملات مورد حمايت دولت ايران و ساير فعاليت‌های مشکوک، اقدامات مناسب را برای کاستن از تاثيرات اين دست حملات بر روی حساب کاربران خود انجام دهيم».

گوگل می‌گويد که از جستجوگر «کروم» برای خنثی کردن اين حملات توسط همان گروهی استفاده کرده است که پيشتر در سال ۲۰۱۱ دست به اين اقدام زده بودند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، در سال ۲۰۱۱ يک دانشجوی جوان ايرانی ادعا کرد که حساب کاربری مخالفان حکومت ايران را به دست آورده است و اين اقدام خود را «ميهن پرستانه» خواند ولی اينکه با حکومت جمهوری اسلامی ايران در ارتباط است را رد کرد.

اريک گروس، معاون مديرعامل گوگل در امور مهندسی ايمنی، در وبلاگ اين شرکت نوشته است که به نظر می‌رسد منشاء اين حملات ايران است. به گفته او اين اقدامات می‌تواند با انتخابات رياست جمهوری اين کشور مرتبط باشد.

رای دهندگان ايران قرار است روز جمعه، ۲۴ خرداد، پای صندوق‌های رای حاضر شوند تا جانشين محمود احمدی‌نژاد را انتخاب کنند.

حسن روحانی که مخالف برنامه‌ها و سياست‌های آقای احمدی نژاد در هشت سال گذشته است در حال حاضر پيشتاز نظرسنجی‌هاست و بسياری از شخصيت‌ها و گروه‌های مدافع تغيير و اصلاح طلبان از وی حمايت کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG