لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۷

بازار نرم افزارهای موبایل؛ فروش ۱۷ میلیارد دلاری در سه سال آینده


بر اساس تحقيقاتى كه اخيرا انجام شده است بازار فروش نرم افزارهاى مربوط به تلفن موبايل طى سه سال آينده به بيش از ميليارد دلار خواهد رسيد.

اين تحقيقات همچنين پيش بينى مى كند كه خريد و پياده كردن انواع نرم افزارها روى تلفن هاى موبايل كه در سال ۲۰۰۹ حدود هفت ميليارد دلار بود در سال ۲۰۱۲ به رقم ۵۰ ميليارد دلار خواهد رسيد.

اين تحقيقات مستقل به سفارش شرکت (GetJar) كه دومين شركت بزرگ فروشنده نرم افزار تلفن هاى موبايل است انجام شده و نتايج آن روز چهارشنبه منتشر شد.

مديرعامل شركت GetJar مى گويد :«به سادگى مى توان ديد كه در سال هاى آينده تلفن هاى موبايل براى استفاده از اينترنت جايگزين كامپيوترهاى شخصى خواهند شد. به همين خاطر خيلى منطقى است كه فروش نرم افزارهاى قابل استفاده در گوشى تلفن هاى موبايل سر به آسمان بزند.»

بر اساس گزارش خبرگزارى آسوشيتدپرس، شركت «اپل» بزرگترين فروشنده نرم افزارهاى مورد نياز تلفن هاى موبايل است كه آنها را از طريق فروشگاه اينترنتى خود iTunes به فروش مى رساند.

در ماه ژانويه، استيو جابز، مديرعامل «اپل» در توضيح تغيير فرهنگ و استراتژى خود اعلام كرد كه اين شركت يك «كمپانى تجهيزات موبايل» است.

نرم افزارهاى مورد استفاده در تلفن هاى موبايل از اوايل دهه۰ ۱۹۹ وارد بازار شدند اما از اواسط سال ۲۰۰۸ و پس از عرضه تجهيزات و نرم افزارهاى iPod و iPhone توسط شركت « اپل» عرضه و فروش اين كالاها يك باره رونق چشمگيرى يافت.

این گزارش حاکی است که در حال حاضر بازار فروش نرم افزار و تجهيزات تلفن هاى موبايل حدود شش ميليارد دلار است و تمام شركت هاى كوچك و بزرگ ارائه كننده خطوط اينترنت در حال رقابت هستند تا خدمات و نوع تماس مورد نياز براى تلفن هاى موبايل هوشمند را به مشتريان خود عرضه كنند.

تحقيقات جديد نشان مى دهد كه رقمى بين ۱۵ تا ۲۰ درصد از كاربران اكنون بخش بيشترى از استفاده اينترنتى خود را از طريق تلفن موبايل انجام مى دهند.

دارندگان «آی فون» در استفاده از نرم افزارهاى مربوط به تلفن موبايل از سايرين پيش هستند و بيش از دیگران وقت و پول صرف خريد و استفاده از اين نرم افزارها مى كنند.

فروشگاه مجازى شركت «اپل» بيش از ۱۵۰ هزار نرم افزار متفاوت را براى دارندگان تلفن موبايل ارائه مى كند و از زمان آغاز كار تاكنون بيش از سه ميليارد مورد خريد و يا استفاده از اين فروشگاه ثبت شده است.

شركت گوگل غول ديگر عرصه اينترنت نيز اخيرا با عرضه نرم افزار تلفن هاى موبايل «اندرويد» و توليد محصولاتى مثل گوشى موبايل هوشمند از نوع «نكسوزيك» به بازار پردر آمد تلفن هاى موبايل وارد شده است.

شركت گوگل نيز در فروشگاه مجازى خود بيش از ۳۰ هزار نرم افزار و برنامه متفاوت را براى به كار گيرى در تلفن هاى موبايل خود عرضه مى كند.

گزارش ها حاکی است که بيش از ۳۱۰ هزار طراح نرم افزار تاكنون پيشنهادات خود را براى توليد محصولات جديد به شركت getJar ارائه كرده اند.

اين شركت تاكنون ۶۵ هزار نرم افزار و برنامه كوچك براى استفاده در تلفن هاى موبايل گوناگون را توليد و به بازار عرضه كرده ا ست.

انتظار مى رود كه بهاى متوسط نرم افزار و برنامه هاى كوچك براى تلفن هاى موبايل از ۲ دلار در سال گذشته به حدود ۱.۵ دلار در سال هاى آينده كاهش يابد.
XS
SM
MD
LG