لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۲

سازمان ملل: سال آینده بیش از ۸ میلیون آواره سوری به کمک نیاز دارند


آوارگان سوری در اربیل عراق
آوارگان سوری در اربیل عراق
سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده است که سال ۲۰۱۴ میلادی، دو میلیون آواره از سوریه خارج و دو میلیون و ۲۵۰ هزار نفر دیگر هم در کشور خود آواره خواهند شد.

این در حالی است که آژانس‌های سازمان ملل متحد تلاش‌هایی برای جذب کمک‌های بیشتر برای آسیب دیدگان از جنگ‌های داخلی سوریه آغاز کرده‌اند.

چهارم مهرماه امسال مسئولانی از ۱۰ آژانس وابسته به سازمان ملل متحد، سازمان بین‌المللی مهاجرت و ۱۰ آژانس کمک‌رسانی دیگر، برای وضع استراتژی سال ۲۰۱۴ در امان پایتخت اردن گردهم آمدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از مسئولان دفتر امور انسانی سازمان ملل متحد گفت: «معتقدیم که جنگ داخلی در سوریه ادامه خواهد یافت و خدمات اساسی و زیربناهای زندگی در این کشور، بیش از پیش از بین خواهد رفت.»

این دفتر پیش‌بینی کرده است که هشت میلیون سیصد هزار سوری یعنی بیش از یک سوم شهروندان سوریه، تا پایان سال ۲۰۱۴، به کمک سازمان‌های بشر دوستانه نیاز پیدا کنند.

تاکنون بیشترین شمار آوارگان در دفا‌تر سازمان ملل متحد در لبنان اردن، ترکیه و عراق ثبت نام کرده‌اند. برپایه سندی که از سازمان ملل متحد در اختیار رویترز قرار گرفته، برنامه‌ریزی برای کمک به آوارگان سوری در سال ۲۰۱۴، شامل آوارگانی نیز می‌شود که خود را به اروپا و شمال آفریقا می‌رسانند.

مصر اعلام کرده است که تاکنون ۳۰۰ هزار آواره سوری را پذیرا شده است. اما تنش‌های سیاسی در مصر باعث شده بسیاری از سوری‌ها نسبت به جان خود احساس خطر کنند.

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد می‌گوید که ۱۷ کشور از جمله ۱۲ کشور اروپایی، در پناه دادن به آوارگان سوری مشارکت می‌کنند.
XS
SM
MD
LG