لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۸

يکی از دراويش « بر اثر اصابت گلوله» در بیمارستانی در شیراز درگذشت


تصویری که گفته می شود از درگیری در شهر کوار است
تصویری که گفته می شود از درگیری در شهر کوار است
گزارش ها حاکی است وحيد بنانی، يکی از دراويشی که در شهر کوار، در استان فارس، «مورد اصابت گلوله» قرار گرفته بود، شامگاه سه شنبه پس از سه روز بر اثر شدت جراحت در بيمارستانی در شیراز جان سپرده است.

فرشيد يداللهی، از وکلای مدافع دراويش، درگفت وگو با راديو فردا می گويد در درگيری های در شهر کوار چهار نفر مجروح شدند که يکی از انها به نام وحيد بنانی در بيمارستان درگذشته است.

سايت مجذوبان نور نيز نوشته است که «وحيد بنانی که توسط مامورين امنيتی و انتظامی مورد اصابت گلوله قرار گرفت ؛ پس از سه روز در ساعت ۱۸:۳۰ سه شنبه ۱۵ شهريورماه درگذشته است.»

طبق اين گزارش، سه تن از دراويش گنابادی به نامهای ابراهيم فضلی، اصغر کريمی، محمد علی سعدی که به اثر« اصابت گلوله نيروهای انتظامی و امنيتی» مجروح شده اند، در وضعيت وخيمی در بيمارستان به سر می برند.

پيشتر يکي از از سخنگويان دراويش در مورد درگيری های در کوار به راديو فردا گفته بود، اين درگيری روز جمعه، پيش از ظهر آغاز شده که در جريان آن گروهی لباس‌شخصی ها منتسب به «بسيج شيراز» با شعار «مرگ بر درويش آمريکايی» به منازل و مغازه‌های دراويش حمله کرده، مغازه‌ها را به آتش کشيده و منازل دراويش را مورد تفتيش قرار داده‌اند.

این در حالی است که سايت های خبری محافظه کاران در ايران می گویند درگيری ها در شهر کوار پس از «ضرب و شتم يکی از طلاب اين شهر» از سوی «دراويش گنابادی» روی داده است.

شکايت خانواده بنانی

فرشيد يداللهی می گويد که خانواده وحید بنانی تقاضا دارند که مراجع قضايی به شکايت آنها رسيدگی کنند و مساله به کارشناس دادگستری واگذار شود تا مشخص بشود که از چه فاصله ای به وی تيراندازی شده است.

فرشيد عبداللهی همچنين اضافه کرده است:«از فاصله نزديک به اين دراويش شليک شده و خانواده های آنها شاکی هستند و متاسفانه به انها اجازه نمی دهند تا شکايتشان به مراجعه قضايی منتقل شود.»

فرشيد يداللهی در ادامه می گويد: به سه درويش مجروح ديگر در بيمارستان دستبند زده اند.

سايت مجذوبان نور نيز نوشته است به خانواده های اين مجروحان اجازه ملاقات داده نمی شود، « ضمن آنکه مجروحين از عدم رسيدگی به شکايتشان از مأمورين مبنی بر ايراد جرح عمدی و عدم رعايت موازين قانونی معترض اند .»

در ادامه اين گزارش آمده است خانواده های اين مجروحان از احتمال انتقال آنها با اين وضعيت وخيم جسمانی به زندان ابراز نگرانی کرده اند.

«۳۰ نفر بازداشت شده اند»

فرشيد يداللهی همچنين می گويد: در جريان درگيری در شهر کوار «حدود ۳۰ نفر بازداشت شده اند که براساس اطلاعات ما ۱۷ نفر از آنها به زندان عادل آباد شيراز منتقل شده اند که اسامی آنها مشخص شده است. اما هنوز اتهامات آنها هنوز مشخص نيست.»

فرشيد يداللهی اضافه کرده است:«سه تن از همکارانم که به اسامی امير اسلامی، افشين کرم پور و آقای شيرزادی که از روز يکشنبه از سوی فرمانداری با آنها تماس گرفته شده و به فرمانداری مراجعه کردند بازداشت شده اند و هنوز اطلاعی درباره آنها در دست نيست.»

طی سال های اخير برخورد با پيروان سلسله دراويش نعمت الهی گنابادی تشديد شده است و طی اين مدت حسينيه های آنها در شهر های قم، بروجرد و اصفهان تخريب شده است.
XS
SM
MD
LG