لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۳

ليگ فوتبال قهرمانان آسيا؛ سپاهان با پیروزی بر الجزیره صدر نشین شد


در ادامه مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، تيم سپاهان با پيروزی چهار بر يک در زمين تيم الجزيره امارات، با ۱۳ امتياز پيشتاز گروه نخست شد.

با پيروزی ارزشمند تيم سپاهان در ورزشگاه بن‌زايد ابوظبی، مرحله گروهی ليگ فوتبال قهرمانان آسيا برای تيمهای ايرانی به پايان رسيد: دو تيم اصفهانی با سرگروهی به مرحله يک هشتم پايانی صعود کردند و دو تيم پرهوادار تهرانی حذف شدند.

نيمه نخست مسابقه ابوظبی در حالی با تساوی يک بر يک به پايان رسيد که سپاهان گل اول را هم خورد، اما لحظه ای تعادل و بازی روانش را از دست نداد و در نيمه دوم امير قلعه نويی با فرستادن محرم نويدکيا نبض ميانه ميدان را به تمامی از آن خود کرد تا با ادامه بازی تهاجمی اش به گلهای يک پيروزی خارج از خانه دست يابد.

در دقيقه ۱۴ بارو، بازيکن برزيلی تيم الجزيره با زدن گل برای تيم اماراتی رويای جبران شکست در اصفهان را برای الجزيره دستيافتنی نشان داد. اما جواد کاظميان در دقيقه ۳۲ با پاس ابراهيم توره، مهاجم کارساز سپاهان با شليکی سرضرب و تماشايی نتيجه را برابر کرد.

سپاهان برای صعود به عنوان صدرنشين بايد مسابقه را با پيروزی به پايان می برد تا هر نتيجه ای در ديدار الهلال عربستان و الغرافه قطر در آخرين بازی گروهی جام اثری در پيشتازی نماينده ايران نداشته باشد.

بر اساس اين واقعيت سپاهان در نيمه دوم به حالت تهاجمی اش افزود و به بازی اش آهنگی روانتر و مطلوبتر داد. حاصل با بازی گلهای بعدی تيم اصفهانی بود.

در دقيقه های ۶۱ و ۷۱ ابراهيم توره به ترتيب با يک فرار و ضربه هشيارانه گل دوم و سپس در تکميل يک حرکت موزون از جناح چپ گل سوم را استادانه به ثمررساند تا پيروزی سپاهان حتمی و اين تيم اصفهانی هم به مانند ذوب آهن در گروه چهارم، به عنوان سرگروه اول ميزبان تيم بنيادکار ازبکستان در مرحله تک بازی ۱۶ تيمی شود.

با اين حال گلزنی سپاهان به پايان نرسيد و در سومين دقيقه وقت تلف شده رجب زاده تازه به ميدان آمده يک موقعيت خوب را برای غلامرضا عنايتی ساخت تا اين بازيکن نيمه دوم گل چهارم را بزند و الجزيره را در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت نه بر دو خرد کند.

مهدی رحمتی - جلال حسينی، هادی عقيلی، محسن بنگر، هاشم بيک‌زاده (از نيمه دوم محرم نويدکيا) - خسرو حيدری (از دقيقه ۱+۹۰ محمد حسن رجب زاده)، اميد ابراهيمی، فابيو جانواريو، احسان حاج‌صفی - ابراهيم توره و جواد کاظيمان ( از دقيقه ۶۳ غلامرضا عنايتی). سرمربی: امير قلعه نويی.
XS
SM
MD
LG