لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۶

صدور احکام انضباطی برای دانشجویان سنندجی


یاسر گلی فعال دانشجويی می گويد يک سری از نهادهای ديگر به احتمال زياد در صدور اين احکام علیه دانشجویان دست داشته اند و مقدمه ای برای برايجاد طرح ستاره دار شدن آنها است
یاسر گلی فعال دانشجويی می گويد يک سری از نهادهای ديگر به احتمال زياد در صدور اين احکام علیه دانشجویان دست داشته اند و مقدمه ای برای برايجاد طرح ستاره دار شدن آنها است

کميته انضباطی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، احکام تعليق از تحصيل و توبيخ ۸ تن از دانشجويان اين دانشگاه را صادر کرد.


اتهام اين افراد شرکت در تجمع ۲۳ آذرماه که به گفته کميته انضباطی دانشگاه آزاد سنندج غير قانونی بوده، تحريک دانشجويان به تجمع غير قانونی و اخلال در نظم عمومی دانشگاه که منجر به ايجاد آشوب و اغتشاش در سطح دانشگاه شده، عنوان شده است.


ياسر گلی، دانشجوی دانشگاه آزاد سنندج و دبير کميته حقوق بشر اتحاديه دموکراتيک دانشجويان کرد، از تجمع روز ۲۳ آذر ماه که منجر به صدور اين احکام برای ۸ تن از دانشجويان شد، می گويد و می افزايد: «ما قرار بود روز شانزدهم آذر به مناسبت روز دانشجو تجمعی در دانشگاه آزاد سنندج برگزار کنيم که مسوولان دانشگاه با اين برنامه موافقت نکردند».


صدور احکام به اين سنگينی و با اين حجم، جو عدم اطمينان برای دانشجويان ايجاد کرده زيرا دانشگاه آزاد واحد سنندج تا کنون سابقه برخورد اين چنينی را با دانشجويان نداشته است
یاسر گلی

او می گويد:« پس از آن تشکل «هاوری»، تشکل سياسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، که يک سال و نيم پيش تاسيس شده، در روز بيست و سوم آذر ماه نشستی برای اعلام موضع در مقابل فشارهايی که بر ايران و بويژه بر دانشجويان ايجاد شده برگزار کردند.»


ياسر گلی می افزايد:« پس از آن هيچ کدام از دانشجويان به کميته های انضباطی احضار نشدند اما خبردار شديم که کميته انضباطی دانشگاه جلسه ای گذاشته و احکامی برای برخی از دانشجويان شرکت کننده در نشست بيست و سوم آذر در دانشگاه آزاد سنندج صادر کرده اند. حراست دانشگاه می گويد کميته انضباطی اين احکام را صادر کرده است.»


سوران حسينی، مدير مسوول گاهنامه هاوری و مسوول کميته مطبوعات اتحاديه دموکراتيک دانشجويان کرد به ۲ ترم تعليق از تحصيل و تغيير محل تحصيل محکوم شده است، کاوه رحمانی، عضو هيات تحريريه گاهنامه هاوری و پيمان نعمتی، عضو شورای مرکزی تشکل هاوری، احسان احمدی، عضو اين تشکل، هر سه به يک ترم از تحصيل و تغيير محل تحصيل محکوم شده اند.


همچنين آکو قيصری، سردبير گاهنامه هاوری نيز به يک ترم تعليق از تحصيل و تغيير محل تحصيل محکوم شده است.


کورش مرب، مسوول روابط عمومی تشکل هاوری، ياسر گلی، فعال دانشجويی و عضو سابق تشکل هاوری و خسرو الهی، فعال دانشجويی نيز هر سه توبيخ کتبی دريافت کرده و اين حکم در پرونده آنان درج شده است.


ياسر گلی می گويد همه اين دانشجويان ترم آخر تحصيل خود را می گذرانند و در آستانه فارغ التحصيل شدن هستند.


صدور احکام بی سابقه


آقای گلی می افزايد :« صدور احکام به اين سنگينی و با اين حجم، جو عدم اطمينان برای دانشجويان ايجاد کرده زيرا دانشگاه آزاد واحد سنندج تا کنون سابقه برخورد اين چنينی را با دانشجويان نداشته است.»


اين فعال دانشجويی می گويد يک سری از نهادهای ديگر به احتمال زياد در صدور اين احکام دست داشته اند و مقدمه ای برای برايجاد طرح ستاره دار شدن دانشجويان است.»


دانشجويان محروم از تحصيل حق تحصيل در دانشگاه آزاد سنندج را ندارند و بايد در شهر ديگری ادامه تحصيل بدهند

اين فعال دانشجويی می گويد دانشجويان محروم از تحصيل حق تحصيل در دانشگاه آزاد سنندج را ندارند و بايد در شهر ديگری ادامه تحصيل بدهند.


اين احکام بدون برگزاری هيچ گونه جلسه کميته انضباطی يا محاکمه ای صادر شده است. ياسر گلی، فعال دانشجويی می گويد اين ۸ دانشجو قصد ندارند درخواست تجديد نظر کنند زيرا به رويه صدور احکام اعتراض دارند.


او می گويد:« رسما اعتراض خود را اعلام می کنيم و به طور قطع درخواستی برای تجديد نظر نمی کنيم زيرا به رويه صدور احکام اعتراض داريم.»


تجمع بيست و سوم آذر ماه در اعتراض به سياست های جمهوری اسلامی در قبال دانشگاه ها، توقيف نشريات، کانون ها و انجمن ها و بازداشت فعالان دانشجويی انجام شد که پس از برگزاری آن، تشکل سياسی «هاوری» به عنوان تنها تشکل دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، از خواسته های حاضران در تجمع حمايت کرد.


XS
SM
MD
LG