لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۸

سفر مقام آمريکايی به روسيه، اسرائيل و بريتانيا برای بررسی تحريم های ايران


ديويد کوهن، معاون وزير خزانه داری آمريکا در امور تروريسم و اطلاعات مالی،
ديويد کوهن، معاون وزير خزانه داری آمريکا در امور تروريسم و اطلاعات مالی،
ديويد کوهن، معاون وزير خزانه داری آمريکا در امور تروريسم و اطلاعات مالی، برای مذاکره درباره تحريم های اعمال شده عليه ايران و سوريه از سوم ماه ژوئن به کشورهای بريتانيا، روسيه و اسرائيل سفر خواهد کرد.

وزارت خزانه داری آمريکا در بيانيه ای اعلام کرده است که آقای کوهن در اين سفر پنج روزه با مقام های بلندپايه اسرائيل،روسيه و بريتانيا در خصوص اجرای تحريم های آمريکا و جامعه بين المللی عليه ايران مذاکره خواهد کرد.

در این بيانيه تصريح شده است که آقای کوهن در ديدار خود با مقام های اين کشور ها گزارشی از تحريم های يکجانبه آمريکا عليه ايران و سوريه ارائه خواهد کرد.

در حالی ديويد کوهن به مسکو سفر خواهد کرد که پيشتر در روز سه شنبه وزارت خارجه روسيه گفته بود تحريم‌های فزاينده‌ای که ايالات متحده عليه ايران وضع می‌کند در صورتی که شرکت‌های روسی را نيز دچار دردسر کند، ممکن است بر روابط روسيه با آمريکا «تأثيرات منفی جدی» بگذارد.

وزارت امورخارجه روسيه گفته بود: پيش از اين هم به طور مکرر و در همه سطوح گفته‌ايم که فشار بيش از اندازه بر ايران اثربخش نيست و تنها وضعيت پيرامون برنامه هسته‌ای ايران را به بن‌بست می‌کشاند، و تحريم‌ها را نمی‌شود به شرکت‌ها و افراد کشورهای ثالث هم تعميم داد.

در بيانيه روز پنجشنبه وزارت خزانه داری آمريکا آمده است، ديويد کوهن در ديدار خود با مقام های اين سه کشور توضيحاتی در خصوص تحريم تازه واشينگتن عليه بانک بين المللی اسلامی سوريه ارائه خواهد کرد.

وزارت خزانه داری امريکا روز چهارشنبه بانک بين المللی اسلامی سوريه را تحريم کرد.

به گفته وزارت خزانه داری اين بانک به دلیل انجام معاملات به نمايندگی از دو بانک سوری و لبنانی مورد تحريم ، در فهرست تحريمی قرار گرفته است.

ديويد کوهن روز چهارشنبه در این زمینه گفته بود، اين اقدام با بستن راههای اصلی دور زدن تحريم ها، فشار اقتصادی بر حکومت بشار اسد را تشديد خواهد کرد.

آقای کوهن اضافه کرده بود، آمريکا به اقدامات خود برای قطع کردن ارتباط حکومت بشار اسد با سيستم مالی بين المللی ادامه می دهد.

در همين حال قرار است که کميته تحريم سوريه وابسته به گروه کشورهای «دوستان مردم سوريه» روز ۶ ژوئن تشکيل جلسه دهد تا ضمن بررسی وضعيت تحريم های موجود عليه حکومت بشار اسد، در خصوص تحريم های آتی مذاکره کند.

وزارت خزانه داری آمريکا همچنين گفته است، ديويد کوهن در اين سفر در خصوص اقدام عليه جرايم سازمان يافته بين المللی با مقامات اين کشور نيز گفت وگو خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG