لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۴

صعود ذوب آهن به مرحله يک چهارم نهايی ليگ قهرمانان آسيا


تيم ذوب آهن ایران با پيروزی چشمگير چهار بر يک النصر عربستان را از پای در آورد و به مرحله يکچهارم پايانی ليگ قهرمانان فوتبال آسيا راه يافت.

در تک مسابقه مرحله يک هشتم پايانی که تيمهای سرگروه ميزبان بودند، ذوب آهن در مسابقه مهيج و تماشايی چهارشنبه شب با يک بازی سريع، بی افت و خيز و رو به جلو، در هر نيمه دو گل به حريف سعودی زد تا اشک بازیکنان تیم النصر را درآورد.

جرقه آغازين و آتش چهار گل

در حضور حدود ۴۰۰۰ تماشاگر گل تماشايی محمد قاضی در ثانيه ۳۵ آتشی را فروزان ساخت تا پس از تيم الهلال، دومين تيم سعودی هم در دومين شب حذف شود و تنها الاتحاد باقی بماند. (الاتحاد سه بر يک الهلال را شکست داد.) اين گل سريع‌ترين گل ليگ قهرمانان آسيا بود. محمدرضا خلعتبری در همان لحظه آغازين با دريبل های پياپی نظم دفاعی تيم حريف را برهم ريخت و با پاسی به موقع محمد قاضی را در محوطه جريمه النصر صاحب توپ کرد تا با فريب بدنی از مدافعان النصر بگذرد و با ضربه ای زمينی و هشيارانه راه پيروزی را نشان دهد.

پس از اين گل زودهنگام، در دقيقه پنچم بار ديگردروازه النصر بر پاشنه چرخيد. ايگور کاسترو با ضربه ای محکم نتيجه را دو بر صفر کرد تا سرنوشت تيم سعودی خيلی زود روشن شود.

در حالی که ياران ذوب آهن ارائه کننده بازی هماهنگی بودند، محمدرضا خلعتبری با حرکات توفانی و ضربه های کارساز کرنر نقشی موثر در ارزش بازی مثبت ذوب آهن داشت.

در دقيقه ۶۳ پاس عالی قاسم حدادی فر به ايگور کاسترو فرصت داد تا با شليک تماشايی روی پا، گل سوم ذوب آهن را به ثمر برساند.

به مانند بازی سپاهان با بنيادکار تيم ايرانی يک لحظه در قلب دفاع کندی نشان داد تا با خروج ناموفق شهاب گردان از دروازه، بدر الموتاوا در دقيقه ۶۷ تک گل‌النصر را به ثمر رساند. اما شاهين خيری، هافبک پرتلاش تيم ذوب آهن در دقيقه ۷۴ با شليکی ناگهانی و توقف ناپذير از پشت محوطه جريمه تير خلاص را شليک کرد و آخرين اميدهای النصر را هم نقش بر آب کرد.

چو ميونگ يونگ، داور اهل کره‌ جنوبی اين مسابقه در نخستين دقيقه وقت تلف شده حسين عبدالغنی کاپيتان با سابقه سعودی را به دليل خشونت از بازی اخراج کرد.

ذوب آهن با اين بازيکنان چون سپاهان به دور بعد راه يافت تا در انتظار حريف مرحله يکچهارم پايانی راه يابد: شهاب گردان- محمد حسينی، فرشيد طالبی، محمدعلی احمدی (از دقيقه ۸۹ محمد صلصالی)، احمد محمد پور - قاسم حدادی فر، محمد قاضی، شاهين خيری، محمدرضا خلعتبری (از دقيقه ۸۰ اسماعيل فرهادی) - ايگور کاسترو و مهدی رجب‌زاده.
سرمربی: منصور ابراهيم ‌زاده.

تماشاگران پرشور اصفهانی که هماهنگ با بازوبند سياه ياران ذوب آهن همچنان ياد ناصر حجازی را گرامی داشتند، در جريان تشويقهای توقف ناپذير خود از تيم شهرشان، چند بار در برابر گروه اعزامی بسيجی برای شعارهای سياسی موضع مخالف با خود گرفتند و فرياد زدند:«فوتبال سياسی تمی خوايم، نمی خوايم.»

درگيری لفظی ماموران نيروی انتظامی با خبرنگاران

خبرگزاری فارس تحت عنوان حضور سخنگوی وزارت امور خارجه در ورزشگاه به اين نکته اشاره کرد :«نيروی انتظامی برای ورود خبرنگاران تمهيدات ويژه‌ای اتخاذ کرد و خبرنگاران با مشکلات متعددی رو به‌ رو شدند که اين امر باعث شد بين آنها درگيری لفظی به وجود آيد.»

نوشته رسانه های ايرانی، سعوديها پس از انگشت نگاری و سختگيريهای فرودگاهی حاضر نشدند به مانند بازيکنان تيم بنيادکار ازبکستان در مراسم يک دقيقه سکوت پيش از بازی به احترام ناصر حجازی در وسط زمين بايستند.

مهمان پرست به خبرگزاری فارس گفت که بازيهای سياسی درپس اقدام عربستانی ها بود. در مورد شکايت فدراسيون فوتبال عربستان و بحرين از ايران هم گفت: ما نمی خواهيم مسايل سياسی وارد ورزش شود اما اقدام حکومت بحرين در قبال ملت اين کشورعواطف مردم ايران را تحريک کرد و مردم هم نسبت به اقدامات آنان عکس العمل نشان دادند.
XS
SM
MD
LG