لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۱

خامنه‌ای: دست ایران در غزه بسته است


رهبرجمهوری اسلامی واکنش برخی از دولت‌های کشورهای اسلامی در قبال بحران غزه را «خوب» و در عین حال «ناکافی» دانست. (عکس: FARS)
رهبرجمهوری اسلامی واکنش برخی از دولت‌های کشورهای اسلامی در قبال بحران غزه را «خوب» و در عین حال «ناکافی» دانست. (عکس: FARS)

آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز پنجشنبه در واکنش به تحصن برخی از دانشجویان بسیجی در فرودگاه‌ها و اماکن دیگر که خواستار اعزام به غزه شده بودند، گفت که ایران در این زمینه با محدودیت مواجه است.


دهها تن از دانشجویان بسیجی پس از حمله اسرائیل به نوار غزه، در چند فرودگاه و از جمله در فرودگاه مهرآباد تهران دست به تحصن زده بودند، که پس از درخواست چند تن از مقام‌های لشکری و کشوری ایران بعد از شش روز، در پانزدهم دی ماه، به تحصن خود پایان دادند.


آیت الله خامنه‌ای با قدردانی از کسانی که پس از حمله اسرائیل دست به اقدامات اعتراضی زده یا خواهان اعزام به غزه شده بودند، گفت: « در مسئله غزه به ویژه از جوانان مومن و پرشوری که با حضور در فرودگاه‌ها و مناطق دیگر، خواهان رفتن به غزه شدند تشکر می کنم اما باید توجه کرد در این عرصه دست ما بسته است.»


رهبر جمهوری اسلامی ضمن آنکه حمله اسرائیل به غزه را «فاجعه‌ای کم نظیر» خواند، واکنش برخی از دولت‌های کشورهای اسلامی در قبال بحران غزه را «خوب» و در عین حال «ناکافی» دانست و خواستار ادامه فشارهای سیاسی بر اسرائیل شد.


تحصن در فرودگاه


در تحصن شش روزه دانشجویان بسیجی داوود احمدی‌نژاد، برادر رییس‌جمهوری ایران، از سوی وی در جمع این دانشجویان حاضر شد تا با اعلام قدردانی از آنان، خواستار پایان تجمع در فرودگاه مهرآباد شود.


داوود احمدی نژاد که دبيركميته دایمی پدافند غیرعامل ایران نیز هست ضمن آنکه خواستار اعتماد این متحصنان به مقام‌های جمهوری اسلامی شد،‌ گفت: « نظام به گونه‌ای نیست كه بتواند نظرات همه را اجرا كند و آنها در مورد مسائل مملكتی و فرامملكتی تصمیم‌گیری می‌كنند.»


محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، نیز در پیامی از این دانشجویان خواسته بود که تجمع خود پایان دهند.


دانشجویان بسیجی پس از حمله اسرائیل به غزه از جمله در برابر سفارت بریتانیا و دفتر سازمان ملل در تهران نیز دست به اعتراض زده بودند که در برخی موارد با پلیس درگیر شدند.


تهران از حامیان گروه حماس است و در روزهای اخیر سعید جلیلی و علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رییس‌ مجلس ایران با رهبران حماس در سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.


اسرائیل تهران را متهم می‌کند که به حماس کمک تسلیحاتی می‌کند. حماس که پس از غلبه بر نیروهای فتح کنترل نوار غزه را از سال ۲۰۰۷ به دست گرفت با محاصره کامل روبرو است. غزه از یک سو با اسرائیل و از دیگر سو با مصر هم‌مرز است. مصر گذرگاه رفح را بر روی غزه بسته است.


XS
SM
MD
LG