لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۹

رفسنجانی بر اطلاع‌رسانی بدون سانسور تاکید کرد


اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان
اکبر هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه با تاکید بر لزوم «اطلاع‌رسانی آزاد و بدون سانسور از وقایع کشور» رسانه‌های داخل ایران را از «اطلاع‌رسانی خلاف واقع» برحذر داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با تعدادی از مدرسان حوزه علمیه قم گفت: «رسانه‌های ما نباید با اطلاع‌رسانی خلاف واقع مخاطبان را به سوی رسانه‌های خارج از کشور که اخبار راست و دروغ به خورد مردم می‌دهند سوق دهند.»

از زمان آغاز اعتراضات مردم ایران به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، آقای رفسنجانی در مقام رئیس دو نهاد مهم مجمع تشخیص و مجلس خبرگان رهبری بارها از عملکرد رسانه‌های حامی محمود احمدی‌نژاد از جمله روزنامه‌های کیهان و ایران و همین طور تلویزیون دولتی ایران خرده گرفته است.

توصیه اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی در حالی است که حدودا ده روز پیش نیز دفتر او در بیانیه‌ای از «جعل خبر توسط روزنامه ایران و رسانه‌های زنجیره‌ای همسو» به‌شدت انتقاد کرده بود.

دفتر آقای رفسنجانی در این بیانیه که با امضای محمد هاشمی، رئیس دفتر و برادر او، منتشر شد رسانه‌های حامی دولت را به «خبرسازی، شایعه‌پراکنی و انتشار اخبار دروغ به منظور دستیابی به اهداف سیاسی خود» متهم کرده بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در دیدار با مدرسان حوزه علمیه همچنین در اشاره‌ای غیرمستقیم به حوادث پس از انتخابات راه حل «معضلات و مشکلات پیش آمده» را «تمسک به اسلام و تاکید بر قانون اساسی» خواند.

آقای رفسنجانی که تا پیش از حوادث پس از انتخابات از او به عنوان مرد شماره دو جمهوری اسلامی یاد می‌شد با اشاره به این که «حرکت اصلاحی در کوتاه‌مدت ثمر نمی‌دهد» گفت: «دلسوزان باید با صبر و متانت مباحث را به پیش ببرند.»

اکبر هاشمی رفسنجانی در حالی که تنها «اساس و پایه‌های انقلاب اسلامی» را قابل دفاع دانست به «برخی عملکردهای نادرست» اشاره کرد که «دغدغه‌ها و شائبه‌هایی را در اذهان عمومی و بین‌المللی ایجاد کرده است».

آقای رفسنجانی در تنها نماز جمعه‌ای که پس از انتخابات ریاست جمهوری به عنوان امام جمعه تهران اقامه کرد نیز پیشنهادهایی برای خروج از بحران ناشی از اعتراضات مردم نسبت به نتایج انتخابات ارائه کرد که از آن جمله می‌توان به «آزادی بازداشت‌شدگان و دلجویی از آسیب‌دیدگان» اشاره کرد.

او در نماز جمعه اواخر تیرماه به عنوان نخستين مقام عالى‌رتبه جمهورى اسلامى شرايط سیاسی ایران پس از انتخابات ۲۲ خردادماه را «بحرانى» خواند و خواستار تلاش براى بازگرداندن اعتماد مردم به نظام شد.
XS
SM
MD
LG