لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۶

سرتیپ نقدی: بسیج آماده تقابل با تهاجم بزرگ رسانه‌ای غرب است


محمد رضا نقدی فرمانده بسیج
محمد رضا نقدی فرمانده بسیج
فرمانده بسیج با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هم اکنون با «تهاجم بزرگ رسانه‌ای» روبه‌رو است، از اقدام‌های متقابل بسیج در این عرصه خبر داده و همچنین گفته است، «اگر بگوییم بسیجیان در سیاست دخالت نکنند، یعنی مردم در سیاست دخالت نکنند».

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی فرمانده بسیج روز شنبه در یک نشست خبری در تهران در پاسخ به سؤالی در باره «بازسازی چهره‌ بسیج پس از حوادث انتخابات» اظهار داشت:«امروز درگیر یک تهاجم بزرگ رسانه‌ای از سوی غرب هستیم و هر کاری که بسیج انجام دهد حتی در عرصه سازندگی به راحتی با هجمه‌ رسانه‌های غربی روبه‌رو می‌شود».

سردار نقدی درباره اقدام‌های متقابل نیروهای تحت امرش گفته است: «در این زمینه باید در مقابل صدها و هزاران پایگاه اطلاع‌رسانی آنها و باورپذیری این گزارشات غلط مصونیت ایجاد کنیم. علاوه بر این تهاجم متقابل را در دستور کار داریم یعنی در این عرصه چنان آمریکا را مورد تهاجم قرار می‌دهیم که اشکش در بیاید».

نیروهای بسیج در جریان اعتراض‌های مردمی نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه در ایران، نقش عمده‌ای در سرکوب تظاهرات معترضان و حامیان جنبش سبز در ایران ایفا کردند و در مقابل حامیان جنبش سبز نیز در سایت‌های اینترنتی خود اقدام به افشاگری علیه آن دسته از اعضا و فعالان بسیج کردند که در سرکوب مردم نقش داشته‌اند.

اکنون فرمانده بسیج با تأکید بر رویکرد تهاجمی بسیجیان عرصه رسانه‌ای، می‌گوید: «همان‌گونه که آنها در عرصه‌ جنگ علیه ایران در دوران دفاع مقدس تسلیم پیروزی ما شدند، در عرصه‌ رسانه‌ای نیز تهاجمی را سازمان می‌دهیم که در راستای اجرای آن رسوا شوند».

دخالت بسیج در سیاست

آقای نقدی همچنین در باره اتهام دخالت بسیجیان در سیاست و حمایت از جناحی خاص گفته است: «اگر بگوییم بسیجیان در سیاست دخالت نکنند، یعنی مردم در سیاست دخالت نکنند».

پیش از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو تن از نامزدهای اصلاح‌طلب نسبت به استفاده حامیان دولت از نیروی بسیج هشدار داده و پس از آن نیز گزارش‌هایی در باره فعالیت انتخاباتی اعضای بسیج به نفع محمود احمدی‌نژاد منتشر شده بود.

با این حال فرمانده سازمان بسیج با رد حمایت نیروهای تحت امرش از یک جناح سیاسی در کشور، گفته است که «من این تعبیر را قبول ندارم زیرا بسیج زیر بار حرف زور آمریکا و عراق نرفت، حال چه کسی می‌خواهد بسیج را زیر بار حرف خود ببرد. از طرف دیگر افرادی که در این تشکل حضور دارند مستقل‌الرای‌ترین افرادند و زیر بار حرف کسی نمی‌روند».

وی همچنین در باره فعالیت سیاسی بسیج گفته است: «بسیج یک ارگان نظامی نیست و در مرکزیت خود نیز آنجایی وارد مسائل سیاسی می‌شود که بحث نظام و ضدنظام و انقلاب و ضدانقلاب وجود داشته باشد».

فرمان تشکیل بسیج، سی سال پیش توسط آیت‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران زیر عنوان تشکیل «ارتش بیست میلیونی» صادر شد.

بسیج در طول این سال‌ها با نیروهای سپاه پاسداران هماهنگی کامل داشت و به ویژه پس از به انتصاب محمدعلی جعفری به فرماندهی سپاه پاسداران، طرح تجدید ساختار این نیرو در دستور کار قرار گرفت و در نهایت همزمان با انتصاب محمدرضا نقدی به فرماندهی بسیج، نام این نیرو از «نیروی مقاومت بسیج مستضعفین» به سازمان بسیج مستضعفین تغییر یافت.
XS
SM
MD
LG