لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۴

سه سال حبس برای آذر منصوری، معاون سیاسی جبهه مشارکت


آذر منصوری؛ عضو ارشد جبهه مشارکت
آذر منصوری؛ عضو ارشد جبهه مشارکت
وکیل آذر منصوری، عضو ارشد جبهه مشارکت، می‌گوید که موکلش، که در شهریور ماه امسال توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده بود، «به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است».

خانم منصوری، معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت است و خبر بازداشت وی اول مهرماه امسال توسط سایت‌های خبری نزدیک به اصلاح‌طلبان منتشر شد.

وب سایت خبری نوروز، نزدیک به جبهه مشارکت ایران، در آن زمان نوشت که این عضو ارشد جبهه مشارکت هنگام بازگشت از منزل خواهرش در ورامین توسط مأموران اطلاعات این منطقه بازداشت شده است.

پس از آن در دی ماه ۸۸ اعلام که کیفرخواست خانم منصوری به همراه شش روزنامه‌نگار و فعال سیاسی دیگر صادر و پرونده آنها به دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

در آن زمان در مورد اتهام خانم منصوری و دیگر افراد توضیحی عنوان نشد اما اکنون محمدرضا فقیهی، وکیل مدافع خانم منصوری به خبرگزاری ایلنا گفته است که شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، موکلش را به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی به سه سال حبس محکوم کرده است.

آقای فقیهی همچنین گفته است که در مورد این حکم تجدید نظرخواهی کرده است و همچنین خواستار آن شده که به خانم منصوری در تعطیلات نوروزی مرخصی داده شود که هنوز با درخواست مرخصی موافقت نشده است.

از نخستین روزهای پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم، که محمود احمدی‌نژاد پیروز آن معرفی شد، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ده‌ها تن از فعالان سیاسی و مدنی و روزنامه‌نگاران را بازداشت کردند که شماری از آنها همچنان در انتظار اتمام رسیدگی به پرونده و صدور حکم خود به سر می‌برند.

در این شمار بازداشت شدگان تعداد زیادی از چهره‌های شاخص جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، دو حزب عمده حامی میرحسین موسوی به چشم می‌خورند که برخی از آنها در جریان محاکمه‌های گروهی متهمان انتخاباتی به دادگاه فراخوانده شدند و اتهام بیشتر آنها اخلال در نظم عمومی و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی اعلام شد.

شماری از بازداشت شدگان نیز همچون عیسی سحرخیز در ماه‌های اخیر بدون صدور هیچ گونه حکمی در انفرادی به سر برده‌اند.

در این میان روز جمعه اعلام که قربان بهزادیان‌نژاد، علی عرب‌مازار و سیدعلیرضا بهشتی شیرازی، سه مشاور نزدیک میرحسین موسوی، که از هفتم دی ماه در بازداشت به سر می‌برند، موفق به دیدار با خانواده‌های خود شده‌اند.

سایت خبری کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، با انتشار این خبر افزوده است که این سه مشاور نزدیک میرحسین موسوی که از زمان بازداشت در انفرادی بوده‌اند، هم اکنون نیز در بند ۲۴۰ زندان اوین در انفرادی هستند اما خانواده آنها پس از ملاقات روز پنجشنبه، روحیه آنها را خوب توصیف کرده‌اند.

از سوی دیگر کلمه خبر داد که وحید پوراستاد، لیلی فرهادپور و سمیه مومنی، سه روزنامه‌نگار بازداشت شده پیش از مراسم ۲۲ بهمن، بعد از ظهر روز شنبه آزاد شده‌اند.
XS
SM
MD
LG