لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۸

پيروزی استقلال در آزادی و شکست سپاهان در تاشکند


در نخستين روز از هفته سوم ليگ قهرمانان فوتبال آسيا تيم استقلال در ورزشگاه آزادی تهران سه بر صفر تيم الغرافه قطر را شکست تا پيشتاز گروه اول شود و سپاهان با شکست دو بر يک از پختاکور ازبکستان در آستانه حذف قرار گرفت.

پايان نيمه راه مسابقه های گروهی روزی شيرين برای استقلال و روزی تلخ برای امير قلعه نويی بود.

در حضور حدود ۴۰ iهزار تماشاگر مرد اول تيم استقلال کاپيتان فرهاد مجیدی بود که در دقيقه های ۱۳ و ۵۴ هنر گلزنی اش را نشان داد و دو گل زيبا به ثمر رساند. او در سايه جايگيری و ميل به گلزنی اش، چند بار هم در موقعيت خوب گل قرار گرفت که بخت با تيم قطری همراه بود.

گل سوم با ضربه آزاد خسرو حيدری و ضربه تماشايی سر پژمان منتظری در دقيقه ۸۰ وارد دروازه الغرافه شد. پس از مجيدی بايد از بازی مثبت خسرو حيدری، فابيو جان، پژمان منتظری واريو، سياوش اکبرپور و حنيف عمران زاده ياد کرد.

استقلال با روش ۲-۴-۴ توازنی آشکار در بازی داشت و به همان اندازه که در کار دفاعی استوار نشان داد، در کار حمله موثر و پرموقعيت بود.

استقلال سه گل زد و بارها در برابر تيمی در موقعيت گل قرار گرفت که اغلب در ايران برای تيمهای ايرانی دردسر ساز می شوند.

مدافعان کار هماهنگ و خوبی داشتند تا در فرصتهای بدست آمده برای الغرافه محمدی دروازه بان اسيب پذيری نباشد. خط ميانی، به ويژه خسرو حيدری و فابيو جان واريو نقش هماهنگ کننده را به خوبی نشان دادند و حسين کاظمی در کار دفاعی و سياوش اکبرپور در اضافه شدن به مهاجمان و با دوندگی خسته ناپذير به تمامی تيم قهرمان قطر را محکوم به شکست کردند.

استقلال با اين بازيکنان راه صعود به مرحله حذفی را هموار کرد: محمد محمدی – پژمان منتظری، حنيف عمران زاده، اميرحسين يوسفی – خسرو حيدری، فابيو جان واريو (از دقيقه ۸۲ ميلاد نوری)، حسين کاظمی، سياوش اکبرپور - فرهاد مجيدی (کاپيتان) و مهدی سيدصالحی (از دقيقه ۷۷ آرش برهانی). سرمربی: صمد مرفاوی

سپاهان در يک قدمی سقوط


در گروه سوم تيم سپاهان، پيشتاز ليگ برتر فوتبال ايران، در تاشکند ازبکستان دو بر يک مغلوب تيم پاختاکور شد تا در نيمه راه مسابقه های گروهی ليگ قهرمانان آسيا در يک قدمی حذف قرار گيرد.

سپاهان که پس از نايب قهرمانی آسيا در برابر تيمهای ازبک ناکام بوده است، اين بار با ناکامی پهنه آسيايی امير قلعه نويی، سرمربی اين فصل خود در همراه شد. اين تيم پيش از شکست از پاختاکور، دو تساوی يک بر يک با الشباب عربستان و بدون گل با العين امارات داشت.

سپاهان در ورزشگاه پاختاکور فاقد آهنگ مورد انتظار بود و دروازه بان و خط دفاع اين تيم با ترکيب ملی (مهدی رحمتی، هادی عقيلی، جلال حسينی و محسن بنگر) آسيب پذير نشان داد که اين آسيب پذيری با آسيب ديدگی و تعويض زودهنگام عقيلی چنان بيشتر شد که به شکست تن داد.

پاختاکور با يک بازی حساب شده و با گلهای آرتور گوورکيان در دقيقه ۳۸ و الکساندر گينريخ در دقيقه ۷۲ به سه امتياز اين بازی دست يافت. گل دقيقه ۴۵ احمد کريميان با ضربه سر باعث شد تا نيمه نخست يک بر يک به پايان برسد ولی در نيمه دوم برتری از آن تيم ميزبان بود.
XS
SM
MD
LG